کد خبر : 29453
دیدگاه‌ها برای صدها مشوق برای فرزندآوری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 11:10
-

صدها مشوق برای فرزندآوری در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه‌های مختلف، تسهیلات متعددی را برای موضوع حمایت از خانواده و فرزندآوری و ازدواج مقرر کرده است. علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه‌های مختلف، تسهیلات متعددی را برای موضوع حمایت از خانواده و فرزندآوری و ازدواج مقرر کرده است.

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس مصوب و به عنوان قانون به دولت ابلاغ شده است و در حوزههای‌ مختلف، تسهیلات متعددی را برای موضوع حمایت از خانواده مقرر کرده است.

وی در رابطه با کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس گفت: حدود یکسال است که کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس تشکیل شده و تقریبا بیش از ۱۰۰ جلسه با حضور همه صاحبنظران و کارشناسان در مورد موضوع حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل داده است.

نماینده مردم سبزوار تصریح کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه‌های مختلف، تسهیلات متعددی را برای موضوع حمایت از خانواده و فرزندآوری و ازدواج مقرر کرده است.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس به برخی از این مشوق‌ها اشاره و عنوان کرد: در حوزۀ ازدواج، برای زوجین جوان وام ۲۰۰ میلیونی در نظر گرفتیم، همچنین افزایش ۷.۵ برابری حق عائله‌مندی کارمندان تا مدت پنج سال، ۵۰ درصد ودیعه مسکن ۷۰ متری در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر، وام ۵۰ میلیونی تعمیر یا ودیعه مسکن در نظر گرفته ایم.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، افزود: محدوده استخدامی را به تأهل و برای هر فرزند یک سال افزایش می‌دهیم. یعنی تا جوان ازدواج می‌کند محدوده استخدامی‌اش یکسال افزایش پیدا کرده و به ازای هر فرزند یک سال دیگر افزایش پیدا می‌کند.

عنابستانی به تسهیلات در نظر گرفته شده در این قانون برای زوج‌های نابارور اشاره کرد و گفت: برای ناباروری و درمان زوجین نابارور، بیمه کامل هزینه‌های درمان ناباروری را در نظر گرفته‌ایم. این هزینه‌ها بسیار سنگین است و یکی از مشکلات زوجین نابارور بود. از طرفی دانشگاه علوم پزشکی را مؤظف کردیم تا در هر دانشگاه حداقل یک مرکز تخصصی ناباروری تأسیس کند و آزمایش‌های علمی و موارد مختلف موضوع را تحت پوشش بیمه آورده‌ایم. از شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های دانش بنیان در حوزه ناباروری حمایت‌های ویژه گذاشته‌ایم و اختصاصات و اعتبارات برایشان داده‌ایم.

‌وی با بیان اینکه در زمینه مادران باردار و شیرده تسهیلات بسیار خوبی تصویب شده است، اظهار کرد: اولا پوشش بیمه‌ای کامل خدمات سلامت زنان انجام خواهد شد و مادران باردار تا پایان ۵ سالگی کودکشان تحت پوشش کامل بیمه قرار دارند. سبد رایگان تغذیه و مواد بهداشتی برای کودکان زیر ۵ سال بر اساس آزمون وسع در دهک‌های اول تا پنجم اختصاص خواهد یافت.

سخنگوی کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت افزود: برای تولد هر فرزند یک میلیون بلاعوض در بورس به نام فرزند سرمایه‌گذاری خواهد شد، ۲۵ درصد سقف تسهیلات مسکن هر خانواده‌ای که دارای فرزند می‌شود به ازای هر فرزند افزایش پیدا می‌کند و تسهیلات قرض الحسنه برای تولد هر فرزند از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان به والدین داده می‌شود.

‌عنابستانی بیان کرد: برای فرزند دوم به بعد بدون نوبت و بدون قرعه‌کشی باید خودروی ایرانی به قیمت کارخانه به مادر یا پدر تعلق گیرد و تسهیلات قرض الحسنه برای فرزند دوم به بعد را ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.