کد خبر : 30610
دیدگاه‌ها برای طرح‌های آبخیزداری سبزوار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 15 بهمن 1400 - 10:29
-

طرح‌های آبخیزداری سبزوار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

بهره‌برداری طرح‌های آبخیزداری در سبزوار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، ۲ طرح آبخیزداری این شهرستان با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

عباسعلی کیانی فرد افزود: این طرح‌ها شامل اصلاح بندخاکی سدید به حجم ۱۶ هزار مترمکعب و طرح سنگ و ملات حوضه رازقند به حجم ۷۵۰ مترمکعب است که با هدف مهار رواناب‌ها و جلوگیری از مخاطرات سیلاب اجرا شده است.

 وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی طرح کنترل رواناب در حاشیه کالشور روداب سبزوار به مساحت ۵۰۰ هکتار با هدف جلوگیری از فرسایش و ذخیره نزولات با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال آغاز شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری نقشی مهم در ایمن سازی سرمایه‌های مردم و زیرساخت‌های شهری و روستایی در مقابله با سیل دارد.

کیانی فرد افزود: همچنین اجرای طرح‌های آبخیزداری در مسیر سیلاب در افزایش حجم سفره‌ آب‌های زیرزمینی، ذخیره سازی آب و جلوگیری از فرسایش خاک کمک کننده است.

وی ادامه داد: در همین راستا مطالعات فاز ۲ شهری سبزوار به مساحت ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و بخش روداب به مساحت ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار به پایان رسیده است که در صورت تخصیص اعتبار و اجرای سازه‌های پیش بینی شده، می‌تواند خسارت ناشی از سیلاب در شهرستان را کاهش دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.