دیدگاه‌ها برای فرصتی دیگر از دست رفت بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 16:25
-

فرصتی دیگر از دست رفت

مهدی مقصودی

اول: جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بعد از یک ماه رقابت، با قهرمانی آرژانتین به پایان رسید. جام ۲۰۲۲ در حالی در قطر برگزار شد که در میان ۲۲ بار برگزاری این مسابقات اولین بار بود که ایرانی‌ها کم‌ترین فاصله‌ی جغرافیایی را با محل برگزاری مسابقات داشتند.

دوم: در یک سال گذشته، اظهارنظرهای گوناگونی از مقامات دولت سیزدهم دربارۀ استفاده از ظرفیت‌های گردشگری جام‌جهانی به دلیل فاصلۀ کم ایران با قطر مطرح شد؛ به عنوان مثال:

۱) محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور: «مشارکت و همکاری ایران با قطر برای برگزاری جام‌جهانی می‌تواند نقطه عطفی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشورمان به تماشاگران شرکت‌کننده در جام‌جهانی ۲۰۲۰و گردشگران خارجی باشد.»

۲) وزیر راه و شهرسازی: «قطری‌ها مشتاق استفاده از ظرفیت‌های ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲هستند.»

۳) عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی: «استفاده حداکثری از ظرفیت‌ گردشگری مسابقات جام‌۲۰۲۰ قطر در دستورکار دولت است.»

۴) سعید محمد دبیر وقت شورای عالی مناطق آزاد: «جام‌جهانی می‌تواند شروع دوباره برای توسعه مناطق آزاد باشد.»

۵) علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت:«پس از سفر اخیر رئیس‌جمهور به قطر، ایشان به معاون اول دستور داد کارگروه ویژه‌ای برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های دولتی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی برگزاری جام‌جهانی فوتبال در قطر تشکیل شود.»

سوم: این ادعا‌ها تا آنجا پیش رفت که موضوع استقرار و استفاده گردشگران از ظرفیت‌های جزیره کیش مطرح گردید؛ اکنون که جام‌جهانی به پایان رسیده، فرصت خوبی است تا بررسی شود که این ادعاها و شعارها چقدر عملی شده است؟

جستجویی در فضای مجازی، شما را با ادعاهای بسیاری در این‌باره مواجه می‌کند ولی متأسفانه دریغ از حتی یک خبر دربارۀ محقق شدن این ادعاها!

نکتۀ آخر: حال که همه‌چیز به پایان رسیده است و فرصت‌سوزیِ دیگری برای ما رخ داده، لازم است اعضای دولت سیزدهم، به ویژه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نیز وزیر ورزش مورد سوال قرار گیرند که چرا از این فرصت طلایی استفاده نکردند؟ همچنین این نکته به آن‌ها تذکر داده شود که: اگر نمی‌توانید قدم عملی جهت تحقق اهداف محول شده در حوزۀ مسئولیتان بردارید حداقل از گفتار درمانی و بلوف‌های بی‌پایه پرهیز نمائید!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.