کد خبر : 26344
دیدگاه‌ها برای فرماندار خوشاب: طرح مثلث اقتصادی موجب جهش تولید می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اردیبهشت 1399 - 13:32
-

فرماندار خوشاب: طرح مثلث اقتصادی موجب جهش تولید می‌شود

ایرنا فرماندار خوشاب گفت: حمایت از تداوم اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی که بر مبنای ظرفیت‌های خاص هر منطقه شکل گرفته موجب جهش تولید می‌شود. امان‌الله خدمتگزار روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خوشاب افزود: معین‌های اقتصادی خوشاب با تشکیل صندوق‌های خرد و حمایت از سرمایه جوامع محلی، گام‌های موثری

ایرنا

فرماندار خوشاب گفت: حمایت از تداوم اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی که بر مبنای ظرفیت‌های خاص هر منطقه شکل گرفته موجب جهش تولید می‌شود.

امان‌الله خدمتگزار روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خوشاب افزود: معین‌های اقتصادی خوشاب با تشکیل صندوق‌های خرد و حمایت از سرمایه جوامع محلی، گام‌های موثری در رونق و جهش تولید برداشته‌اند.

وی ادامه داد: نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید» توسط رهبر معظم انقلاب، شرایط مناسب‌تری را در حوزه کسب و کار و حمایت از سرمایه گذاران فراهم کرده است.

فرماندار خوشاب گفت: تمامی امکانات زیر ساختی آب، برق و گاز در ناحیه صنعتی این شهرستان فراهم شده است لذا انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت زمینه جذب سرمایه‌گذاران را  مبتنی بر توانمندی منطقه ایجاد کنند.

در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی شهرستان خوشاب، هلدینگ اقتصادی پارسیان به عنوان معین اقتصادی این شهرستان مشخص شده است که اجرای  ۱۹ سند همکاری با سرمایه گذاری ۲۷۰ میلیارد ریال را در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و توسعه روستایی شهرستان خوشاب با اشتغال‌زایی برای ۲۴۵ نفر تعهد کرده است.

علیرضا رزم‌حسینی پیش از حضور در سمت استانداری خراسان رضوی و در زمان تصدی استانداری کرمان طرحی موفق از توسعه را در قلعه گنج اجرا کرد که مورد توجه و تشویق رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.

وی با الگوگیری از تجربه موفق قلعه گنج «طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی» را به عنوان برنامه عملیاتی خود در چارچوب تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی اعلام و در همین راستا از دی ماه ۱۳۹۷ با تقسیم استان به ۱۲ منطقه (بر مبنای حوزه‌های انتخاباتی) اجرای آن را پیگیری کرده است. 

در چارچوب این طرح نهادها و مؤسسات بخش خصوصی، غیردولتی یا نیمه‌دولتی به عنوان «معین اقتصادی» مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی انتخاب و وظایف و تعهداتشان در قالب یک تفاهمنامه برای هر معین اقتصادی مشخص می‌شود.

بر این اساس هم‌اینک معین‌های اقتصادی در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در مناطق ۱۲ گانه خراسان رضوی ۹۸ درصد از کل روستاهای استان را زیر پوشش برنامه‌های توسعه برده‌اند. افزون بر ۹۲ درصد معین‌های اقتصادی خراسان رضوی از بخش خصوصی و هشت درصد از بخش دولتی و نهادهای غیردولتی هستند.

تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی شامل ۲۱ درصد در حوزه خدمات و گردشگری ۴۴ درصد در حوزه صنعت و ۳۵ درصد در حوزه کشاورزی است.

همچنین در این ارتباط نهادی با عنوان «نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی» توسط استاندار خراسان رضوی تشکیل و فعال شده که با بهره‌گیری از مشاوره نخبگان و دانشگاهیان وظایفش «فراهم کردن زمینه انتقال تجارب معینهای اقتصادی، کنترل و نظارت بر پروژه‌ها و عملکرد معینها، پیگیری امور اداری و مشکلات معینهای اقتصادی با نظارت مستقیم فرمانداران» است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.