کد خبر : 31409
دیدگاه‌ها برای فروپاشی گروهِ موسوم به «یاران انقلاب» بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 خرداد 1401 - 19:29
-

فروپاشی گروهِ موسوم به «یاران انقلاب»

فروپاشی یاران انقلاب و صوتی که در جلسۀ یاران انقلاب منتشر شده

سبزواریان

مسئلۀ صوتی که از سیدباقر اسلامی‌خواه در جلسۀ یاران انقلاب منتشر شده، همچنان پی‌رفت‌های جدید ایجاد کرده و صادق گلی، یکی از جوانان منسوب به این جریان در ۳ ویدیوی کوتاه، به اظهارات اسلامی‌خواه پاسخ داده است در مورد کلِ این موضوع گزارش مفصلی، به مخاطبان عزیز ارائه خواهیم داد ـ این سه ویدیو نیز در کانال تلگرامی و صفحۀ اینستاگرامیِ نامبرده منتشر شده و قابل دسترس است ـ اما پیرو این صوت و تصویر، چند نکتۀ مهم را فعلاً به صورت کوتاه طرح می‌کنیم:
۱) اختلافات شدید میان یاران انقلاب ایجاد شده است: شهرداری و شورای سبزوار (مراجعه کنید به اخبار انتصابات مدیران و عدم حضور شهردار) دو نماینده با یکدیگر و اختلافات شدید میان اعضای مؤثر یاران انقلاب. انتشار این فایل‌ها نشان می‌دهد گمانه‌زنی‌ها حقیقت داشته و یاران انقلاب که شعار «اتّحاد» می‌داد و رفع مشکلات را در گرو یک‌صدایی و اتحاد نمایندگان، شوراها و مدیران می‌دانست، در عمل نشان داد که این شعار، سرابی بیش نیست. اختلافات امروز، از ادوار پیشین هم بیشتر شده است!
۲) اسلامی‌خواه ادعا می‌کند که «من به خاطر ششتمد، تذکر دادم که بلندگوی مسجد جامع را برمی‌دارم و حیثیت شما را می‌برم!». فارغ از دلیل و اصل موضوع، نباید بپرسیم بلندگویِ مسجد تاریخی سبزوار، چطور در اختیار کسی قرار گرفته که به خاطر مسائل سیاسی، جناحی و انتخاباتی از آن استفاده کند و «حیثیت» ببرد؟
۳) اسلامی‌خواه در این صوت ادعا می‌کند که «زمانی که رئیس یاران انقلاب بودم». اگر این ادعا را کسی تکذیب نکند، یعنی تمام تشکیلات یاران انقلاب و اعضای آن باید این را بپذیرند که مسئولشان این شخص بوده است.
۴) رئیس یاران انقلاب ادعا می‌کند که چند جلسه شرکت نکرده است چون در مسئلۀ انتخابات شورای ششتمد معترض بوده. یعنی یک نفر، تشکیلاتی را در انتخابات راه می‌اندازد، مردم به آن‌ها رأی می‌دهند، بعد خودِ آن فرد معترض می‌شود و قهر می‌کند و می‌رود؟! پس تکلیفِ مردمی که به شعارهایتان رأی داده‌اند چه می‌شود؟
۵) این صوت، اعترافی است به دخالت در انتخابات شوراها. باید پرسید که هیئت‌های اجرایی و نظارت، به این اعترافات چه پاسخی می‌دهند؟ اسلامی‌خواه در مورد ششتمد معترض است که به حرف او عمل نشده است، پس باید پرسید: در مورد ۵ شهرستان دیگر به حرف او عمل شده که اعتراضی ندارد؟
۶) اسلامی‌خواه، رأی نیاوردن نیروهای مورد نظرِ خودش را معادل «لِه شدن حزب‌الله» می‌داند. کسی در مورد این ادعا صحبت یا سخنی ندارد؟ آیا ایشان علاوه بر یاران انقلاب سخنگو و رئیس حزب‌الله هم هست؟
۷) اسلامی‌خواه از قول علی‌اصغر عنابستانی سخنی نقل می‌کند که نشان از دخالت نماینده در انتخابات است. اگر دفتر نماینده این مطلب را تکذیب نکند، معنای آن چیست؟
۸) اسلامی‌خواه از اختلاف شدید دو نماینده روایت می‌کند. نوعی اعتراف صریح.
۹) در این جریان، مشخص شده که بهروز محبی ـ دیگر نمایندۀ دیار سربداران ـ با وجود تذکرهای شدید اسلامی‌خواه و یارانش، زیر فشار قرار نگرفته و در مسئلۀ تأیید صلاحیت‌های ششتمد، سیاسی و جناحی عمل نکرده است. در کنار تمام نقدها، این رفتار انسانی و از روی وجدان، قابل تقدیر است؛ البته از صحبت‌های این فایل‌ها مشخص است که این نماینده قرار است هزینۀ سنگینی هم بابت این ایستادگی خود بپردازد.
۱۰) حرف آخر این‌که در ششتمد ۳ نفر اولی که رأی آورده‌اند، همان‌هایی هستند که ابتدا در این جریان رد صلاحیت شده بودند. همان‌ها که اسلامی‌خواه از قول عنابستانی نقل می‌کند: «دکتر را بگویید پایش را بکشد کنار تا ما درستش کنیم.» اما پایی به کنار کشیده نشد و در وهلۀ بعد تأیید صلاحیت شدند و کرسی‌های شورا را با رأی اکثریت مردم گرفتند. گویا داستان انتخابات شوراها در ششتمد، برای تمام منطقه، نکات مهمی دارد. در مطلبی مفصل، کل این روایت را تشریح خواهیم کرد.
تا اینجای ماجرا نشان داده که جریان خودخواندۀ یاران انقلاب، به دو سال نرسیده، وارد مراحل اضمحلال شده و نه می‌تواند انسجام خود را حفظ کند، نه حتی در مورد انتخاب یک مسئول یا ارائۀ عملکرد خود، پاسخگوی افکار عمومی باشد. تا ادامۀ این داستان چه‌ها روشن کند …

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.