کد خبر : 31811
دیدگاه‌ها برای فریادرسی، برای یک زخمِ کهنه بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 18 تیر 1401 - 8:17
-

فریادرسی، برای یک زخمِ کهنه

صحبت‌های رئیس دادگستری در مورد مؤسسه‌ی آبادانی دیار سربداران

مهدی مقصودی

عصر سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ رئیس دادگستری سبزوار در نشست مطبوعاتی خود به مناسبت هفته قوه قضائیه در پاسخ به سؤال سردبیر سبزواریان صحبت‌هایی را درباره مؤسسه‌ی موسوم به آبادانی دیار سربداران بیان کرد که در نوع خود کم‌نظیر بود؛ یادداشت زیر به نکاتی درباره‌ی این موضوع می‌پردازد:

اول: صبح همان روزی که بعدازظهر آن قرار بود نشست مطبوعاتی رئیس دادگستری و دادستان سبزوار در جمع خبرنگاران برگزار شود، برای اولین‌بار ـ بعد از نزدیک به سه دهه از آغاز فعالیت ـ این مؤسسه‌،اقدام به انتشار گزارش عملکرد خود در فضای مجازی کرد! این در حالی بود که سال‌ها پیگیری اهالی رسانه، جهت مصاحبه با مسئولین این مجموعه به جایی نرسیده و تا آن روز، حتی یک صفحه گزارش از مؤسسه منتشر نشده بود!

انتشار این گزارش آن‌هم در همان روز نشست مطبوعاتی رئیس دادگستری سبزوار این شبهه را به ذهن متبادر می‌کند که مسئولین مؤسسه با علم به اینکه آقای سیدی قرار است درباره‌ی آنها صحبت کند، پیش‌دستی کرده و با انتشار گزارش عملکرد خود، خواسته‌اند از اهمیت صحبت‌های میرعلم سیدی کاسته شود و حتی چه‌بسا صحبت‌های او را تحت‌الشعاع گزارش خود قرار دهند.

دوم: همان‌طور که در ابتدای یادداشت گفته شد صحبت‌های شجاعانه‌ی آقای سیدی در نوع خود کم‌نظیر بود؛ هرچند که سال‌هاست بسیاری از همشهریان بابت سندها و زمین‌های خود در نقاط مختلف شهر از ناحیه‌ی مؤسسه دچار مشکلاتی شده‌اند ولی کم‌تر مسئولی صدای آنها را گوش داده و حاضر شده بود که به این موضوع ورود پیدا کند؛ اما رئیس دادگستری سبزوار با شجاعت تمام به این «زخم کهنۀ» سبزوار ورود پیدا کردند! به همین خاطر نباید از کنار این موضوع به‌راحتی گذشت.

سوم: رئیس دادگستری سبزوار، می‌توانست همچون اسلاف خود و دیگر مسئولین فعلی و سابق شهر، در برابر تخلفات گسترده مافیای سربداران سکوت کند و احتمالاً همچون بعضی‌ها حق‌السکوت خود را دریافت کند ولی حال که با شجاعت تمام، قدم در این عرصه گذاشته است، خبرنگاران و اهالی رسانه‌ی دغدغه‌مند سبزوار نباید او را تنها بگذارند تا یکبار برای همیشه، مشکلات و موضوعات مردم که از طریق مؤسسه گریبان‌گیر آنها شده است برای همیشه حل شود.

چهارم: از مسئولین شهری اعم از فرماندار، اعضای شورای شهر، نمایندگان مجلس و به‌ویژه امام‌جمعه شهر (که قبلاً از تریبون نمازجمعه از مؤسسه دفاع کرده بود) انتظار می‌رود که با حمایت از عالی‌ترین مقام قضایی شهر، احقاق حقوق هزاران شهروندی را که از قِبَل مؤسسه آسیب‌دیده‌اند پیگیر شوند و از طرفی از جوسازی‌های تبلیغاتی مؤسسه ـ که یدی طولانی در این موضوع دارند و قصد به انحراف کشاندن موضوع را در افکار عمومی دارند ـ جلوگیری کنند.
نکته آخر: موضوع مؤسسه پرونده هزار تویی است که باز شدن آن، صدای افراد زیادی اعم از بعضی نمایندگان، اعضا شورا، شهرداران و… در ادوار مختلف را در پِی خواهد داشت؛ به همین دلیل هیاهوهای زیادی را در آینده خواهیم شنید؛ امیدوارم این صداها و طبل‌های توخالی که ناشی از استیصال و گرفتاریِ عده‌ای متخلف است، باعث انحراف این پرونده نشود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.