کد خبر : 20969
دیدگاه‌ها برای لایحه حمایت از محیط‌بانان رد نشده است بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 تیر 1398 - 9:24
-

لایحه حمایت از محیط‌بانان رد نشده است

مراسم تجلیل از محیط‌بانان سبزوار، به همت سازمان حفاظت محیط زیست، سمن سرزمین بادغوث و گروه حما، دوشنبه ۲۴ تیر برگزار شد.

مراسم تجلیل از محیط‌بانان سبزوار، به همت سازمان حفاظت محیط زیست، سمن سرزمین بادغوث و گروه حما، دوشنبه ۲۴ تیر برگزار شد.

به گزارش سبزواریان، در این مراسم، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: پناهگاه حیات وحش شیراحمد یکی از زیستگاه‌های بکر و برتر آهوی ایرانی است و در واقع، ما دومین زیستگاه آهوی ایرانی را در سبزوار داریم.

حمیدرضا صادقی ضمن ابراز امیدواری از تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان پس از چند سال، افزود: این طرح البته نواقصی در حوزه معیشتی، نحوه شیفت‌بندی و حقوق و مزایا نیز دارد.

وی ادامه داد: دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه شورای نگهبان این لایحه را رد کرده اما سازمان محیط زیست گفته که رد نشده و مغایرت‌هایی در آن بوده که در حال رفع شدن است و به محض اینکه رفع شود، ان‌شاءالله تصویب خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از زحمات محیط‌بانان اظهار کرد: در سال گذشته، تعداد شهدا در عرصه‌های حفاظت از منابع طبیعی متأسفانه به ۴۰ نفر رسید.

صادقی افزود: همچنین لایروبی ۵ کیلومتر از ۷ کیلومتر قنات شیراحمد با کمک اداره جهاد کشاورزی سبزوار و با اعتبار ۲۵ میلیون تومان در سال گذشته انجام شد.

او ادامه داد: ساخت و بهسازی استخر شیراحمد با اعتبار ۳۰ میلیون تومان با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی انجام شد که در کاهش نفوذپذیری آب و تأمین آب منطقه اثرگذار بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار همچنین گفت: طبقه دوم واحد محیط‌بانی سمندر با ۲۵ میلیون تومان اعتبار نیز در سال گذشته ساخته شد.

وی بیان کرد: گشت‌های سیار را در منطقه ریوند فعال کردیم که باعث شد بتوانیم دوربین‌هایی را در منطقه شکارممنوع ریوند تعبیه کنیم.

وی گفت: همچنین با گشت‌های سیار از تخریب معادن جلوگیری شد؛ مانند معدن سیاه‌کوه که واقعا در حال تخریب بود و آبشار بفره که با ۹۶ متر ارتفاع، بلندترین آبشار شمال شرق کشور است.

صادقی در پایان گفت: در سال گذشته ۳۰ مورد متخلف مربوط به شکار و صید غیرمجاز و تهدید علیه بهداشت عمومی داشتیم که به دلیل برخورد خوب و جدی دستگاه قضایی نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

گفتنی‌ است؛ در این مراسم، که با حضور جمعی از مسئولان شهری و فعالان محیط زیست برگزار شد، از محیط‌بانان و فعالان محیط زیست سبزوار تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.