کد خبر : 31994
دیدگاه‌ها برای مالکان ۲۵ استخر کشاورزی ناایمن خوشاب اخطار گرفتند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مرداد 1401 - 11:03
-

مالکان ۲۵ استخر کشاورزی ناایمن خوشاب اخطار گرفتند

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب: ۱۰۰ استخر کشاورزی در این شهرستان خراسان رضوی شناسایی شده است که تاکنون برای مالکان ۲۵ استخر ناایمن اخطاریه ایمنی صادر شده است.

ابراهیم رودسرابی افزود: بازدید از استخرهای کشاورزی شهرستان و صدور اخطاریه برای مالکان آن از سال گذشته آغاز شده بود که با توجه به حادثه دردناک چند روز اخیر، این روند با شتاب بیشتری ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: فنس‌کشی، مهار کردن فنس‌ها از پایین و بالا، نصب تابلو هشدار «شنا ممنوع» در چهار ضلع استخر از جمله اقدامات ایمنی بخشی است که مالکان استخرها باید اجرا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب تصریح کرد: نصب پله پلاستیکی، طناب‌کشی و کشیدن سیم خاردار بر بالای استخر، تجهیز آن به جلیقه و تیوب نجات از دیگر موارد ایمنی است که ضروری است رعایت شود.

رودسرابی با ابراز همدردی با داغدیدگان حادثه غرق پنج کودک و نوجوان در روستای “عبدل آباد” این شهرستان، ادامه داد: متاسفانه بیشتر استخرهای شهرستان خوشاب بدون مجوز ایجاد شده است که در صورت بروز هرگونه حادثه، با مالکان آنها برخورد قضایی خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب تصریح کرد: هم اکنون تنها برای اجرای شبکه‌های نوین آبیاری مجوز ساخت استخر صادر می‌شود و هرگونه احداث استخر، بدون دریافت مجوز تغییر کاربری از جهاد کشاورزی، تخلف است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: جهاد کشاورزی هر ساله و به طور مستمر در خصوص لزوم ایمن‌سازی استخرها و خطرناک بودن شنا در استخرهای کشاورزی با روش‌های مختلف اطلاع‌رسانی می‌کند اما متاسفانه کمتر مورد توجه خانواده‌ها و مالکان استخرها قرار می‌گیرد.

دوشنبه پیش – روز عاشورا- پنج کودک، نوجوان و جوان هشت تا ۲۲ ساله با ورود به استخر کشاورزی در روستای “عبدل آباد” شهرستان خوشاب غرق شدند.

۲ روز پس از آن نیز در حادثه‌ای مشابه پنج نفر دیگر در شهرستان تایباد خراسان رضوی، در یک استخر کشاورزی جان خود را از دست دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.