دیدگاه‌ها برای ما و کرونا بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1399 - 23:22
-

ما و کرونا

سبزواریان، مهدی مقصودی: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله‌ی روز جامعه، کرونا است؛ این موضوع باعث شده بسیاری از شئون زندگی افراد جامعه، تحت‌الشعاع قرار گیرد؛ در سلسله یادداشت‌هایی کوتاه به مسائل مهم ولی فراموش شده‌ی این روزها می‌پردازیم. درگیر شدن جامعه با موضوع کرونا و تمرکز رسانه‌ها بر اخبار کرونایی باعث شده است تا بسیاری

سبزواریان، مهدی مقصودی: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله‌ی روز جامعه، کرونا است؛ این موضوع باعث شده بسیاری از شئون زندگی افراد جامعه، تحت‌الشعاع قرار گیرد؛ در سلسله یادداشت‌هایی کوتاه به مسائل مهم ولی فراموش شده‌ی این روزها می‌پردازیم.

درگیر شدن جامعه با موضوع کرونا و تمرکز رسانه‌ها بر اخبار کرونایی باعث شده است تا بسیاری از ادارات و مسئولان دولتی بودونبودشان فرقی به حال جامعه نداشته باشد؛ به‌عنوان مثال، اداره‌ی راهداری سبزوار مدت‌هاست هیچ خروجی کاری‌ای نداشته و تنها صدایی که از آن به گوش می‌رسد آمارهایی است که هر از چند گاهی توسط رئیسش در مصاحبه با ایرنا ارائه می‌گردد.

این در حالی است که در چند سال اخیر، جاده‌های اصلی شهرستان روزبه‌روز اوضاع وخیم‌تری پیدا می‌کند؛ نمی‌دانم در چندماه اخیر گذرتان به کمربند جنوبی سبزوار افتاده است یا خیر؟ باور کنید در این کمربندی که قسمتی از جاده‌ی بین‌المللی است، با چاله‌هایی مواجه می‌شوید که در جاده‌های روستاهای دورافتاده، نمونه‌ی آن وجود ندارد! کافی است چند دقیقه‌ای در کنار کمربندی توقف نمایید تا هرلحظه شاهد افتادن ماشین‌های سبک و سنگین در این چاله‌های وحشتناک باشید!

و اما چند سؤال:

۱- آیا این وضع آسفالت در کمربندی، چیزی جز نشانه‌ای از بی‌کفایتی مسئولین است؟

۲- آیا وقتی یک اداره که وظیفه‌ی ذاتی آن حفظ راه‌ها است توان تهیه‌ی چند فرغون آسفالت را ندارد باز بودن درب آن چیزی جز حیف‌ومیل بیت‌المال است؟

 ۳- مسافران و علی‌الخصوص کامیون‌های ترانزیت داخلی و خارجی چه گناهی کرده‌اند که گذرشان به کمربندی سبزوار افتاده و باید چوب بی‌کفایتی مسئولین ما را بخورند؟ آیا این شهر مسئولی ندارد که به این اوضاع شرم‌آور رسیدگی نماید؟

نکته‌ی آخر: حال که مدیریت اجرایی شهر توان اجرای وظیفه‌ی خود را ندارد و با توجه به اینکه صیانت از حقوق عامه به‌موجب قانون اساسی ازجمله‌ی تکالیف دستگاه قضائی است از دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم انتظار می‌رود که با ورود به موضوع، از حقوق مردم دفاع نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.