کد خبر : 29030
دیدگاه‌ها برای محرومیت‌زدایی محلات حاشیه سبزوار با حمایت از مشاغل خانگی محقق می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 14:29
-

محرومیت‌زدایی محلات حاشیه سبزوار با حمایت از مشاغل خانگی محقق می‌شود

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: یکی از راهکارهای مهم در محرومیت‌زدایی محلات حاشیه این شهر توسعه کارگاه‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی در این مناطق است. سیدمجتبی علوی‌مقدم روز شنبه در بازدید از کارگاه‌های مشاغل خانگی سبزوار افزود: یکی از ظرفیت های این شهرستان مشاغل خانگی و صنایع دستی است که

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: یکی از راهکارهای مهم در محرومیت‌زدایی محلات حاشیه این شهر توسعه کارگاه‌های مشاغل خانگی و صنایع دستی در این مناطق است.

سیدمجتبی علوی‌مقدم روز شنبه در بازدید از کارگاه‌های مشاغل خانگی سبزوار افزود: یکی از ظرفیت های این شهرستان مشاغل خانگی و صنایع دستی است که با حمایت از این بخش از طریق پرداخت تسهیلات و بازار مناسب فروش، زمینه اشتغال پایدار و کارآفرینی بیشتر در شهرستان فراهم می شود.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از مشاغل خانگی شهرستان تسهیلات این بخش در سالجاری با افزایش پنج برابری افزون بر ۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

فرماندار سبزوار با بیان اینکه اولویت نخست محلات حاشیه این شهر توانمندسازی ساکنان آن است گفت: برای هر دستگاه اجرایی وظیفه‌ای برای اجرای طرح‌های بازآفرینی، بهسازی بافت و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی محلات هدف تعریف شده است.

سبزوار، پس از مشهد رتبه دوم حاشیه نشینی را در خراسان رضوی دارد.

این شهر از جمله شهرهایی است که با سکونتگاه غیررسمی مواجه است و نزدیک به ۷۰ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می کنند.

۸۰۰ هکتار از گستره سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر سبزوار سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.