کد خبر : 9927
دیدگاه‌ها برای محوطه و فضای سبز مصلی تاریخی سبزوار به شهرداری واگذار می شود بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 شهریور 1394 - 18:43
-

محوطه و فضای سبز مصلی تاریخی سبزوار به شهرداری واگذار می شود

سبزواریان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار از واگذاری محوطه و فضای سبز مصلی تاریخی سبزوار به شهرداری این شهر خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمودرضا سلیمانی افزود: در سال های گذشته قرار بود بر اساس مصوبات کارگروه گردشگری شهرستان سبزوار با طرح معاونت میراث فرهنگی سازمان خراسان رضوی مصلی

mosalla01سبزواریان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار از واگذاری محوطه و فضای سبز مصلی تاریخی سبزوار به شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمودرضا سلیمانی افزود: در سال های گذشته قرار بود بر اساس مصوبات کارگروه گردشگری شهرستان سبزوار با طرح معاونت میراث فرهنگی سازمان خراسان رضوی مصلی تاریخی سبزوار با همکاری و مشارکت شهرداری این شهرستان به باغ ایرانی تبدیل شود که تاکنون این مهم به سرانجام نرسیده است.

وی با بیان اینکه مصلی تاریخی سبزوار در قرن هشتم ه. ق به دستور خواجه شمس الدین چشمی با خواجه علی موید سربداری از امرا سربداران با باغ آرایی ایرانی احداث شد، افزود: با ورود بنده به اداره میراث فرهنگی برنامه هایی در جهت حفظ، حراست، مرمت، و تغییر کاربری آثار و ابنیه های تاریخی این کهن شهر در اولویت کاری قرار گرفته که خوشبختانه این اثر نیز یکی از این اولویت ها محسوب می شود.

او اضافه کرد: با توجه به اعلام آمادگی شهرداری در همراهی و همکاری با میراث فرهنگی برای حفظ و حراست از ابنیه های تاریخی شهر، در تلاش هستیم محوطه و فضای سبز این اثر ارزشمند را تا شش ماهه نیمه دوم سال به شهرداری واگذار نماییم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: مساحت باغ حدود ۲ هکتار است که به دلیل شایستگی های معماری، تاریخی و فرهنگی این اثر به شماره ۱۳۱۷ به تاریخ ۱۳۵۵/۱۰/۲۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

سلیمانی همچنین از پیگیری های ویژه برای ایجاد بافت توریستی سبزوار خبر داد و اطلاعات بیشتر در این خصوص را به هفته های آینده موکول کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.