کد خبر : 29509
دیدگاه‌ها برای مسجد تاریخی چشام داورزن مرمت و استحکام بخشی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 14:14
-

مسجد تاریخی چشام داورزن مرمت و استحکام بخشی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: مسجد جامع و تاریخی روستای چشام داورزن به عنوان یکی از آثار شاخص تاریخی این شهرستان مرمت و استحکام بخشی شد. محمد عبدالله زاده ثانی افزود: عملیات مرمتی این مسجد جامع که قدمت آن به عصر حکومت سربداران بر می‌گردد شامل آجر فرش در صحن مسجد،

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن گفت: مسجد جامع و تاریخی روستای چشام داورزن به عنوان یکی از آثار شاخص تاریخی این شهرستان مرمت و استحکام بخشی شد.

محمد عبدالله زاده ثانی افزود: عملیات مرمتی این مسجد جامع که قدمت آن به عصر حکومت سربداران بر می‌گردد شامل آجر فرش در صحن مسجد، جدارها، ایوان، شبستان‌غربی، شبستان‌شرقی، درب ورودی شرقی و شمالی و خرند اطراف صحن و خرند وسط حیاط برای جوی آب بوده است.

وی اضافه کرد: طی سالهای گذشته بر اثر شدت بارش باران به بخش هایی از مسجد تاریخی جامع چشام داورزن آسیب وارد شده بود که عملیات مرمت اضطراری این بنا انجام شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داورزن درباره فرایند اجرای عملیات مرمتی این مسجد تاریخی گفت: پس از تهیه طرح‌های آسیب‌شناسی، مرمت و احیا نسبت به حذف و لایه‌برداری عناصر مخل در بنا، موزائیک فرش و سنگ ازاره‌ها و اندود سیمان، خاکبرداری شبستان‌ها و اصلاح در و پنجره اقدام شد.

داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۸۰ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.