کد خبر : 26210
دیدگاه‌ها برای ممانعت از تردد ۶۰۷ تبعه خارجی در ورودی غربی خراسان رضوی بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 فروردین 1399 - 13:32
-

ممانعت از تردد ۶۰۷ تبعه خارجی در ورودی غربی خراسان رضوی

ایرنا فرماندار داورزن گفت: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی طی سه روز گذشته از تردد ۶۰۷ تبعه خارجی فاقد مجوز در این شهرستان به‌عنوان ورودی غربی خراسان رضوی جلوگیری شده است. حسین اسداللهی افزود: به‌منظور مقابله با شیوع کرونا ضمن جلوگیری از ورود اتباع خارجی به داخل استان، آنان به مبادی ذی‌ربط تحویل داده شدند.

ایرنا

فرماندار داورزن گفت: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی طی سه روز گذشته از تردد ۶۰۷ تبعه خارجی فاقد مجوز در این شهرستان به‌عنوان ورودی غربی خراسان رضوی جلوگیری شده است.

حسین اسداللهی افزود: به‌منظور مقابله با شیوع کرونا ضمن جلوگیری از ورود اتباع خارجی به داخل استان، آنان به مبادی ذی‌ربط تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: هماهنگی و اقدامات لازم برای اجرای مناسب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان داورزن انجام شده است. 

وی گفت: در اجرای این طرح تمامی سفرها و ورود افراد غیرساکن به این شهرستان ممنوع شده و از مسافران و افراد غیربومی خواسته شده است این شهرستان را به مقصد سکونت دائمی خود ترک نمایند.

اسداللهی افزود: با توجه به اینکه شهرستان داورزن به‌عنوان میقات الرضا (ع) و دروازه ورودی خطه خراسان رضوی است برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پست کاهک شهرستان برای غربالگری افرادی که سفر ضروری دارند فعال است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اصناف غیرخدماتی شهرستان نیز تعطیل شده و فعالیت سایر صنوف مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه مهار بیماری کرونا نیازمند همراهی و همدلی همه شهروندان است گفت: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ضروری طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در جهت صیانت از سلامت شهروندان است.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.

مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که برخی از آن پیش‌تر اجرا شده و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.

ازجمله اقدامات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.