کد خبر : 8010
دیدگاه‌ها برای موزه گالری هنر شهر سبزوار افتتاح شد بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اردیبهشت 1394 - 20:09
-

موزه گالری هنر شهر سبزوار افتتاح شد

سبزواریان: در آستانه نکوداشت هفته سبزوار و هشتادمین سال تاسیس شهرداری، موزه گالری هنر و نمایشگاه عکس ” سبزوار از نگاهی دیگر” در این شهر افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم شهردار سبزوار گفت: موزه شهر سبزوار در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و هنری برای نخستین بار زین پس پذیرای

eftetahسبزواریان: در آستانه نکوداشت هفته سبزوار و هشتادمین سال تاسیس شهرداری، موزه گالری هنر و نمایشگاه عکس ” سبزوار از نگاهی دیگر” در این شهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم شهردار سبزوار گفت: موزه شهر سبزوار در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و هنری برای نخستین بار زین پس پذیرای شهروندان، سیاحان، مسافران و زائران بارگاه منور رضوی خواهد بود.

دکتر محمد علی طالبی افزود: برای تجهیز موزه شهر ادارات برق، پست و شهرداری بیشترین همکاری را با مجموعه موزه شهر داشتند که جا داردهمین جا از این سه دستگاه تقدیر نمایم.

وی در ادامه از افتتاح رسمی موزه شهر سبزوار در روز دوشنبه بیست و هشتم اردیبهشت ماه در این شهر خبر داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار نیز با بیان اینکه به نظر می رسد با توجه به مسائل اقتصادی و ضعف های مدیریتی در حوزه فرهنگ توجه به این مقوله در سطح کشور کمتر شده است، گفت: با این وجود شهرداری سبزوار با ورود به امور فرهنگی، هنری و اجتماعی نشان داد که کارهای فرهنگی سخت و تمام نشدنی و شناساندن توانمندی های این شهر به عموم مردم بسیار حائز اهمیت است.

مهدی مقصودی به افتتاح گالری موزه هنر و نمایشگاه عکس سبزوار از نگاهی دیگر نیز اشاره داشت و گفت: به نظر بنده این اتفاق یک امر منحصر بفرد در سبزوار و کشور است چرا که این کهن شهر هنرمندانی را عرصه های مختلف مانند عکاسی و خوشنویسی به خود دیده و دارد که در کشور و مجامع بین المللی خوش درخشیده اند.

مدیرعامل موزه شهر سبزوار هم به افتتاح موزه گالری هنر شهر اشاره کرد و هدف از ایجاد این موزه برقراری ارتباط تنگاتنگ و همه جانبه هنرمندان با مردم و شهر بیان کرد.

محمودرضا سلیمانی در ادامه با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی موزه ها برقرار کردن ارتباط بین دوران کهن و معاصر از لحاظ نرم افزاری است، اظهار داشت: نشان دادن اشیا بخشی از دوران تاریخی نیست بلکه برقرار کردن ارتباط گذشته با امروز است.

سلیمانی به برگزاری نخستین نشست تخصصی بیهقی شناسی در موزه شهر اشاره کرد و گفت: مطمئنا این سوال برای شما پیش خواهد آمد که این نشست چه تفاوتی با دیگر نشست هایی که در خصوص این شخص در دانشگاه ها برگزار می شود چیست.

وی ادامه داد: تفاوت نشست در این است که در این کارگاه در مورد متن، تاریخ و حتی آدرس هایی که که در سراسر کشور مثلا کوچه های نامگذاری شده بنام بیهقی در مورد ابوالفضل بیهقی بحث و کار می شود و سپس در نمایشگاهی این رویدادها به معرض دید عموم گذاشته می شود تا علاقمندان بهتر بتوانند با این مفاهیم ارتباط برقرار کنند.

سلیمانی به نمایشگاه عکس سبزوار از نگاهی دیگر نیز اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ۲۱ عکس از ۶ عکاس از دوران کهن تا امروز در موضوعات آیینی، مذهبی، تاریخی، طبیعت و… به نمایش گذاشته شده است.

مدیرعامل موزه شهر سبزوار با بیان اینکه برای نخستین بار شهرداری امتیاز این عکس ها را خریداری نموده است، افزود: علاقمندان می توانند در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تا سوم خردادماه از این نمایشگاه در محل میدان شهید بهشتی سبزوار بازدید نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.