کد خبر : 15084
دیدگاه‌ها برای مُدها به قدیم باز می‌گردند! بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 20 مرداد 1397 - 7:58
-

مُدها به قدیم باز می‌گردند!

آن چنان که شنیده‌ایم ـ راست و دروغش پای خودشان! ـ صاحب‌نظران و متخصصان معتقد هستند در دنیای مد، همه‌چیز به عقب برمی‌گردد. یعنی هر ده یا بیست سال ـ شاید هم بیشتر ـ تمام چیزهای قدیمی دوباره مد می‌شود. مثلاً ممکن است شلوارهای پاچه‌گشاد و اِپل‌های سرشانه و خط ریش‌های چکمه‌ای و ابروهای پاچه‌بزی

آن چنان که شنیده‌ایم ـ راست و دروغش پای خودشان! ـ صاحب‌نظران و متخصصان معتقد هستند در دنیای مد، همه‌چیز به عقب برمی‌گردد. یعنی هر ده یا بیست سال ـ شاید هم بیشتر ـ تمام چیزهای قدیمی دوباره مد می‌شود. مثلاً ممکن است شلوارهای پاچه‌گشاد و اِپل‌های سرشانه و خط ریش‌های چکمه‌ای و ابروهای پاچه‌بزی و بهم پیوسته دوباره مد شود!

قطع برق هم یکی از مسائلی است که گمان می‌کردیم مربوط به سال‌ها قبل است و در عصر تکنولوژی حتی فکر کم آوردن انرژی برایمان خنده‌دار بود. اما اشتباه می‌کردیم! هیچ‌چیزی غیرممکن نیست! شاید مسئولان عزیز تصمیم گرفته‌اند حالا که همه‌چیز روال یکسان و یکنواختی پیدا کرده، بهتر است چند وقتی با قطع برق ایام گذشته را زنده کنند!

از قضیه مد هم که بگذریم این مسئله فواید زیادی دارد: آدم‌ها را از یکنواختی و روزمرگی نجات می‌دهد و برای چند ساعت برمی‌گرداند به گذشته!

این که بعضی‌ها معتقد هستند «فقط باید در حال زندگی کرد» را زیاد تحویل نگیرید! گاهی رفتن به گذشته کیف دارد، یاد گذشتگان می‌افتی و علاوه بر نثار یک فاتحه، روح و روانت تازه می‌شود و می‌فهمی چه راه درازی آمده‌ای و چه نعمت‌هایی داری که باید به خاطرشان شکرگذار باشی! فقط وسط این همه فایده و حس خوب مواظب باشید از خوشی بلایی سر قلبتان نیاید، هر چند وقت یکبار، چکاپ کامل فراموش نشود!

اعلام پیش از موعد قطع برق هم یکی از فواید عصر حاضر است. وسایل ارتباط جمعی این امکان را می‌دهد که از زمان و قطع برق باخبر شویم و از قبل تمهیدات لازم را بیندیشیم!

حالا وسط این همه حرف‌های قلمبه سلمبه یک سؤال مطرح می‌شود. مسئولان عزیز چه فکری کرده‌اند؟! از یک طرف تلگرام را فیلتر می‌کنند و از یک طرف جدول زمانبندی قطع برق را توی کانال خبری اعلام می‌کنند. حالا ما با این سرعت افتضاح اینترنت و تلگرام فیلتر شده و اعلام جدول زمانبندی چه خاکی بر سرمان بریزیم، بماند! این وسط تکلیف ما را روشن کنند! آخرش تلگرام چیز بدی است یا نه؟! مدافع شبکه‌های مجازی باشیم یا نه؟! تماس روحی و جسمی مجاز است یا غیر مجاز؟ آیا اگر یکی از دو طرف ماجرا مقام ریاست جمهوری داشته باشد این تماس مشکلی ندارد؟! خیلی مهم است که آدم تکلیف خودش را با خودش بداند! موافقید؟

از یک طرف درست وسط صحنه حساس یک فیلم به جای بازیگر زن، چشممان به جمال آباژور و جالباسی و… روشن می‌شود و از آن طرف در پایان یک مسابقه فوتبال ـ با چند میلیون بیننده ـ یک خانم به صورت کاملاً مادرانه، خیلی راحت و خودمانی … و انگار نه انگار که این بازی در اینجا هم دارد پخش می‌شود!

مثل این می‌ماند که آدم از یک چیزی منع شود و هم زمان تشویق به استفاده از آن شود. برای روشن‌تر شدن موضوع شما را به دنیای یک خاطره رهنمون می‌شوم. (فقط از قبل بابت تغییر مدل نگارش عذر می‌خواهم، این مدل قلمبه‌گویی شاید تحت تأثیر قطعی برق و بازگشت به گذشته در نوشته این جانب اتفاق افتاده. قول می‌دهم با برطرف شدن مشکلات انرژی به وضع سابق عودت نمایم.)

و اما خاطره اینجانب: در مقطع دبیرستان مدیری داشتیم به نهایت فهمیده و باکمالات و البته کمی سختگیر. هر وقت خطایی از ما سر می‌زد همه را در دفتر مدرسه جمع می‌کرد و بعد از سخنرانی غرایی در خصوص تعلیم و تربیت و اهمیت پرورش نسبت به آموزش با صدای بلند و بسیار عصبانی تک‌تک دانش‌آموزان را مورد خطاب قرار می‌داد که:

«فلانی! علت ارتکاب به این عمل زشت رو از دید خودت برام بگو.» وقتی دانش‌آموز بدبخت با ترس و صدای لرزان دهن باز می‌کرد تا حرف بزند، مدیر عزیز دوباره با صدای خشمگین بانگ برمی‌آورد که:

«ساکت! حرف نباشه! آدم جلو بزرگ‌ترش حاضر جوابی نمی‌کنه!» و ما دانش‌آموزانِ همیشه کوچک‌تر، آخرش هم تکلیفمان را ندانستیم باید ساکت و سربزیر بمانیم یا علت اشتباهمان را توضیح دهیم؟ چون اگر ساکت می‌ماندیم باز هم فریاد عصبانی خانم مدیر لرزه بر انداممان می‌انداخت که:

«مگه با تو نیستم؟ چرا جواب بزرگ‌تر تو نمی‌دی؟ بی‌ادب!».

حکایت قطع برق و فیلتر تلگرام و آباژور و بخش رئیس جمهور کرواسی و… حکایت همان مدیر است و دانش‌آموزانش.

البته خدا را شکر این وسط مسئولان محترم فقط مسئولیت قطع و وصل و اعلام جدول زمانبندی را بر عهده می‌گیرند و پاسخگوی سایر موارد نخواهند بود! خودتان عقلتان را یکی کنید و اگر به جواب رسیدید به ما هم اطلاع دهید! با تشکر!

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.