کد خبر : 30607
دیدگاه‌ها برای نتیجه تست‌های مثبت کرونا در غرب خراسان رضوی سه برابر بیشتر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 12:55
-

نتیجه تست‌های مثبت کرونا در غرب خراسان رضوی سه برابر بیشتر شد

افزایش ۳ برابری تست‌های مثبت کرونا در سبزوار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: میزان تست‌های مثبت و قطعی کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی با رسیدن به ۷۸ درصد نسبت به هفته نخست بهمن ماه سه برابر بیشتر شده است.

دکتر علیرضا مسلم افزود: آمار تست‌های مثبت و قطعی کرونا در هفته نخست بهمن در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار حدود ۲۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: همچنین میزان تست‌های مثبت کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه شامل سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد طی هفته گذشته ۴۲ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان این که دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه اومیکرون چندین برابر افزایش دهد گفت: تمام افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنها گذشته باشد می‌توانند به مراکز تجمیعی واکسیناسیون که تعداد آنها در حال افزایش است مراجعه کنند.

مسلم افزود: تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده ار ماسک و واکسیناسیون افراد جامعه است که گردش ویروس در جامعه را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: شهروندان تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و در تجمعات و مکان‌هایی که تهویه مناسبی ندارد حضور نیابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این که اومیکرون یک سرماخوردگی ساده است باوری اشتباه است چون این ویروس نیز عوارض و درگیری‌های خاصی دارد که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها شرایط دشواری را برای مبتلایان ایجاد می‌کند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.