کد خبر : 19772
دیدگاه‌ها برای نجات ۴ گردشگر مفقود در ارتفاعت شملق سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 13 اردیبهشت 1398 - 22:48
-

نجات ۴ گردشگر مفقود در ارتفاعت شملق سبزوار

واحد مرکزی خبر ۴گردشگر که در ارتقاعات شملق سبزوار مفقود بودند نجات یافتند . رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: در پی تماس استانی با  مرکز پیام این جمعیت، بامداد دیروز پنج شنبه دوازدهم اردیبهشت مبنی بر گم شدن ۴ گردشگر در ارتفاعات شملق، بلافاصله نیروهای  عملیاتی کوهستان جمعیت به منطقه اعزام شدند. محمدعلی جباری ثانی  افزود:

واحد مرکزی خبر

۴گردشگر که در ارتقاعات شملق سبزوار مفقود بودند نجات یافتند .

رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: در پی تماس استانی با  مرکز پیام این جمعیت، بامداد دیروز پنج شنبه دوازدهم اردیبهشت مبنی بر گم شدن ۴ گردشگر در ارتفاعات شملق، بلافاصله نیروهای  عملیاتی کوهستان جمعیت به منطقه اعزام شدند.
 محمدعلی جباری ثانی  افزود: این گردشگران پس از ۷  ساعت عملیات جست و جو، صحیح و سالم پیدا شدند.

وی بیان کرد: علت اصلی گمشدن این  گردشگران را در ارتفاعات همراه نداشتن نقشه و مطلع نبودن از مسیرها بود.

رییس جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: ارتفاعات شملق از مناطق گردشگری سبزوار محسوب می شود که شاهد حضور گردشگران فراوانی دراین منطقه هستیم،  از این رو گردشگرانی که  به حضور در ارتفاعات شملق تمایل دارند، از تردد شبانه در این مسیر بپرهیزند، همچنین  قصد تردد در ارتفاعات را  به خانواده و‌ دوستان اطلاع دهند و تلفن همراه نیز همراه داشته باشند.

جباری ثانی  افزود: بلد نبودن مسیر، تردد شبانه و نداشتن نقشه راهنما از عوامل گمشدن در ارتفاعات شملق محسوب می شود.

منطقه سیاحتی و زیارتی شملق  از مناطق زیبای گردشگری در غرب خراسان رضوی به شمار می رود که پرارتفاع ترین کوه غرب خراسان رضوی با نام کوه نظرگاه در این منطقه واقع شده است. 
قله نظرگاه با ارتفاع حدود ۳ هزار متر در دامنه خود پذیرای بقعه امام زاده ای غریب از فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) است و به همین علت  منطقه شملق علاوه بر زیبایی های طبیعی ، در نظر مردم محلی از ارزش معنوی و مذهبی خاصی برخوردار است . 
 سالانه تعداد زیادی زائر و مسافر از شهر سبزوار و دیگر شهر و روستاهای غرب خراسان ، مسیر صعب العبور و کوهستانی شملق را می پیمایند.

  کوه  شملق  2858 متر ارتفاع دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.