کد خبر : 24701
دیدگاه‌ها برای نخستین طرح نوین آبیاری زیرسطحی در جوین اجرا شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 دی 1398 - 15:56
-

نخستین طرح نوین آبیاری زیرسطحی در جوین اجرا شد

ایرنا  نخستین طرح آبیاری نوین زیرسطحی در سطح ۶۰ هکتار از اراضی شهرستان جوین با هزینه ۲۰ میلیارد ریال اجرا شد. مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: طرح آبیاری زیرسطحی در سطح ۶۰ هکتار از باغ‌های انگور این شهرستان به‌عنوان طرح الگویی اجرا شده که علاوه بر کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب، میزان عملکرد در واحد سطح

ایرنا

 نخستین طرح آبیاری نوین زیرسطحی در سطح ۶۰ هکتار از اراضی شهرستان جوین با هزینه ۲۰ میلیارد ریال اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: طرح آبیاری زیرسطحی در سطح ۶۰ هکتار از باغ‌های انگور این شهرستان به‌عنوان طرح الگویی اجرا شده که علاوه بر کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب، میزان عملکرد در واحد سطح را نیز تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد.

علیرضا هاشم‌آبادی افزود: استفاده از روش‌های آبیاری مدرن شامل سیستم قطره‌ای و زیرسطحی در مزارع و باغات منجر به افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف انرژی و آب می‌شود.  

وی ادامه داد: حضور کارشناسان در حوزه‌های مختلف و مزارع و باغات و انتقال دانش تخصصی به کشاورزان از دیگر راه‌هایی است که منجر به افزایش بهره‌وری و درآمد این بخش می‌شود.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دام‌پروری و پرورش طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.