کد خبر : 29941
دیدگاه‌ها برای نرخ با سوادی در سبزوار ۲ درصد بیشتر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 3 دی 1400 - 16:29
-

نرخ با سوادی در سبزوار ۲ درصد بیشتر شد

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: با جذب بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت بی‌سواد این شهرستان طی پنج سال اخیر نرخ با سوادی این شهرستان ۲ درصد بیشتر شده است. عبدالمجید شجاع همزمان با هفته سواد آموزی افزود: بر مبنای سرشماری سال ۹۵ نرخ با سوادی در سبزوار ۹۵.۵ درصد بود که این آمار هم اینک

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: با جذب بیش از ۲ هزار نفر از جمعیت بی‌سواد این شهرستان طی پنج سال اخیر نرخ با سوادی این شهرستان ۲ درصد بیشتر شده است.

عبدالمجید شجاع همزمان با هفته سواد آموزی افزود: بر مبنای سرشماری سال ۹۵ نرخ با سوادی در سبزوار ۹۵.۵ درصد بود که این آمار هم اینک به ۹۷.۵ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سهمیه ابلاغی دوره سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۵۰ سال شهرستان سبزوار برای  سه دوره سواد، انتقال و تحکیم امسال ۹۰۰ نفر مشخص شده که تا ۲ ماه دیگر برای جذب تمامی آنها فرصت وجود دارد.

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: روند رشد باسوادی جمعیت با اجرای طرح شتاب‌بخشی و طرح مدرسه محوری فراتر از سهمیه ابلاغی در دستور کار شورای پشتیبانی سواد آموزی قرار گرفته است.

شجاع افزود: همچنین چهار مرکز یاددهی و یادگیری سواد در این شهرستان فعال هستند که علاوه بر سوادآموزی در این مراکز، نسبت به موضوعات مهمی همچون مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال و تولید نیز به طور ویژه‌ توجه شده است.

وی اظهار داشت: این اداره در راستای آموزش مهارت‌ به سوادآموزان با کمیته امداد، بهزیستی و ستاد بازآفرینی شهری تفاهمنامه همکاری امضا کرده است و سواد آموزان پس از کسب مهارت و دریافت گواهی از سازمان فنی و حرفه‌ای برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی می شوند.

رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار گفت: به منظور حمایت از تولیدات سوادآموزان یک روزبازار با مشارکت اداره میراث فرهنگی، شورای شهر و ستاد بازآفرینی شهرداری در مرکز یادگیری سواد آموزی دکتر علوی مقدم این شهر ایجاد شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.