کد خبر : 2039
دیدگاه‌ها برای نشست صمیمی اصحاب رسانه با مدیران آموزش و پرورش سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1393 - 14:44
-

نشست صمیمی اصحاب رسانه با مدیران آموزش و پرورش سبزوار

 سبزواریان.کام: نشست صمیمی اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت ایام خبرنگار در محل مجتمع فرهنگی رفاهی فرهنگیان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی معاونت مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار؛ معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار ضمن تبریک ایام خبرنگار و روز ورود آزادگان به میهن اسلامی و خیر مقدم به حضار

resane-amozeshparvaresh سبزواریان.کام: نشست صمیمی اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت ایام خبرنگار در محل مجتمع فرهنگی رفاهی فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار؛ معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار ضمن تبریک ایام خبرنگار و روز ورود آزادگان به میهن اسلامی و خیر مقدم به حضار گفت: از خبرنگارانی که بزرگوارانه و بدون ایجاد حاشیه به نقد رفتار مدیران می پردازند، سپاس گزارم.

دکتر مرتضی بینش افزود: آموزش و پرورش یکی از ۵نهاد نخستینی است که نیازهای اولیه ی بشر را برآورده می کند و خانواده و سایر آحاد جامعه به نحوی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند و می توانند در آموزش و پرورش تأثیر بگذارند.

وی خطاب به خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: شما چه به عنوان شهروند، چه به عنوان عضوی از خانواده و چه به عنوان یک خبرنگار می توانید در فرایندهای آموزش و پرورش مؤثر باشید و از این حیث همه ی ما به نحوی در نظام آموزش و پرورش سهیم هستیم.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش با وجود عائله ی زیاد، کار و درگیری های فراوان، تلاش می کند بستر رشد و بالندگی و فضایی مناسب برای یک شهروند مطلوب را فراهم کند.

وی با تقسیم سازمان ها به سه نوع عقب تر از زمان، بالنده و فرابالنده خاطر نشان کرد: در سازمان های عقب تر از زمان؛ معمولاً فرآیندهای انسانی دیده نمی شود و روح حاکم بر رفتار فرد کم تر انسانی است.

وی یادآوری کرد: فرهنگ سازمانی سازمان های بالنده؛ هویت انسانی است و در سازمان های فرا بالنده؛ فرهنگ سازمانی، با ایجاد تعهد گروهی، ثبات نظام اجتماعی و رفتار سازی نقش آفرینی می کند.

مرتضی بینش ابراز امیدواری کرد: با ایجاد رفتارهایی چون انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، انطباق اجتماعی و مشارکت اجتماعی به شکوفایی اجتماعی برسیم و بتوانیم با همکاری آحاد جامعه و اصحاب رسانه به یک سازمان فرا بالنده تبدیل شویم.

وی در ادامه به برخی از توفیقات آموزش و پرورش سبزوار اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته ی رفاهی – اقتصادی و تدوین اساسنامه و ارسال آن به اداره ی کل و وزارتخانه از جمله ی این موفقیت ها بوده است.

وی ادامه داد: کمیته ی رفاهی – اقتصادی آموزش و پرورش سبزوار دارای کار گروه های متعددی از جمله: املاک و مستغلات، خدمات آموزشی، فروشگاه ها و سرویس مدارس، رفاه و خیریه، ارتباط با صنعت و جذب سرمایه، و تجاری سازی هنرستان ها می باشد.

وی ساماندهی فضای آموزشی، توزیع منطقی تجهیزات به مدارس، و ساماندهی نقل و انتقالات را یادآور شد و گفت: بهسازی فضای سوئیت های مجتمع فرهنگی- رفاهی فرهنگیان، برخورداری شهرستان از برکات سفر معاون وزیر آموزش و پرورش، شناسایی خیرین مدرسه ساز و شروع پروژه های جدید را از جمله ی توفیقات آموزش و پرورش سبزوار عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پی گیری سفر گروه تئاتر دانش آموزی این مدیریت به کشور یونان در مهرماه سال جاری، تقویت سیستم امنیتی اداری، بهبود وضعیت بهداشت فضای عمومی اداره را بخشی دیگر از توفیقات آموزش و پرورش سبزوار می باشد.

دکتر مرتضی بینش با اشاره به بالاتر بودن میزان قبولی دانش آموزان سال سوم متوسطه نسبت به میانگین استان در سال گذشته افزود: در سال تحصیلی جاری نیز در این خصوص رشدی معادل ۵/۴ درصد داشته ایم.

وی خاطر نشان کرد: دانش آموزان المپیادی امسال نسبت به سال قبل، رشد صد درصدی داشته اند و ۳۲ دانش آموز به مرحله ی استانی راه پیدا کرده اند و امسال رتبه های زیر یک هزار داوطلبین کنکور نسبت به سال گذشته، رشدی ۳۰ درصدی داشته است.

وی از دیگر افتخارات این مدیریت را تأسیس پایگاه های ثبت نام عنوان کرد و ادامه داد: راهیابی ۳نفر از همکاران به جشنواره ی برتر تدریس کشور، برگزاری جشنواره ی بین المللی فیلم رشد در سبزوار برای اولین بار، کسب موفقیت های ۳دانش آموز در حوزه ی پرورشی در سطح کشور، کسب رتبه ی کشوری توسط ۲دانش آموز سبزواری در نرهای تجسمی و فیلم کوتاه و برتری در طرح جابر از جمله این افتخارات است

وی از دیگر برنامه ای انجام شده در این مدیریت را برگزاری دوره های متعدد ضمن خدمت، برگزاری مدیریت پسماند با همکاری سازمان پسماند شهرداری، برگزاری اردوهای مختلف برای همکاران در حوزه های مختلف از جمله، امضای تفاهم نامه ی پژوهشی با دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار و دانشگاه حکیم سبزواری، گوشه ای دیگر از توفیقات آموزش و پرورش سبزوار عنوان کرد.

بنا بر این گزارش؛ در ادامه ی این مراسم، به پاس قدردانی از زحمات خبرنگاران، لوح تقدیری توسط معاون مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار به اصحاب رسانه تقدیم شد.

همچنین به مناسبت تقارن این مراسم با سالگرد آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی از یکی از آزادگان حاضر در جمع به نیابت از ۱۱۰فرهنگی آزاده تقدیر شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.