کد خبر : 29909
دیدگاه‌ها برای هزار و ۵۰ میلیارد ریال مطالبات چغندرکاران جوین خراسان رضوی پرداخت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 13:29
-

هزار و ۵۰ میلیارد ریال مطالبات چغندرکاران جوین خراسان رضوی پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: از ابتدای امسال ۲۰۷ هزار تن چغندرقند از سوی کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان شده که هزار و ۵۰ میلیارد ریال بابت خرید آن به چغندرکاران پرداخت شده است. علی‌اکبر قارزی افزود: سطح زیرکشت چغندرقند در شهرستان جوین پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است که با توجه به میانگین

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: از ابتدای امسال ۲۰۷ هزار تن چغندرقند از سوی کشاورزان تحویل کارخانه قند این شهرستان شده که هزار و ۵۰ میلیارد ریال بابت خرید آن به چغندرکاران پرداخت شده است.

علی‌اکبر قارزی افزود: سطح زیرکشت چغندرقند در شهرستان جوین پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است که با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار ۲۶۰ هزار تن از این محصول تولید می شود.

وی ادامه داد: شهرستان جوین قطب تولید چغندرقند در خراسان رضوی است و فصل برداشت این محصول زمینه اشتغال فصلی چهار هزار نفر از شهروندان را فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: کشت چغندرقند فرصت طلایی رونق اقتصادی در جوین است و همزمان با فصل برداشت آن فعالیت کشاورزان، کارگران و ناوگان حمل و نقل آغاز می شود و چرخ کارخانه های قند و اسیدسیتریک شهرستان به حرکت در می آید.

وی افزود: چغندر تولیدی در این شهرستان به کارخانه قند جوین منتقل می شود و فرآوری این محصول در کارخانه‌های قند با کمک اسیدسیتریک انجام می شود.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو و چغندرقند است و ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور جوین فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.