کد خبر : 30291
دیدگاه‌ها برای واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا در غرب خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشور است بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 دی 1400 - 14:06
-

واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا در غرب خراسان رضوی بالاتر از میانگین کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تاکنون ۲۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی علیه دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که این میزان حدود سه درصد از میانگین کشوری بالاتر است. دکتر علیرضا مسلم در حاشیه بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تاکنون ۲۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی علیه دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند که این میزان حدود سه درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

دکتر علیرضا مسلم در حاشیه بازدید از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در سبزوار افزود: آمار واکسیناسیون دز دوم کرونا در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب و ششتمد  ۸۴ درصد است.

وی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۹۲ درصد  جمعیت واجد شرایط در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی واکسیناسیون دز اول کرونا را انجام داده‌اند که میانگین کشوری آن ۹۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: آمار جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه حدود ۳۵۰ هزار نفر است که تلاش می‌شود با واکسیناسیون گسترده دز سوم میزان سرایت، ابتلا  و چرخش ویروس کرونا کاهش یابد.

مسلم افزود: تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده ار ماسک، واکسیناسون بالای ۸۰ درصد افراد جامعه است که گردش ویروس در جامعه را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۸ بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی – درمانی واسعی سبزوار بستری هستند و نمونه‌های مشکوک به اومیکرون نیز مشاهده شده اما مورد مثبت اعلام نشده است.

او اضافه کرد: طی ۹ روز گذشته مواردی از مرگ و میر کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار وجود نداشت اما طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار بر اثر کرونا فوت کرد.

مرکز آموزشی- درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

بنابر آخرین گزارش مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۳۱ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند و در این بازه زمانی ۲ هزار و ۲۹۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند.

همچنین تاکنون ۶۰ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۱۰۸ دُز اول، ۵۳ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۱۵ دُز دوم و ۱۲ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۸۵۶  دُز سوم واکسن کرونا  تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۵ میلیون و ۹۷۳ هزار و ۱۷۹ دُز رسیده است.

طی شبانه روز گذشته نیز ۴۱۳ هزار و ۱۴۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.