کد خبر : 26315
دیدگاه‌ها برای پایش مناطق حفاظتی محیط‌زیست در سبزوار شدت یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 12:31
-

پایش مناطق حفاظتی محیط‌زیست در سبزوار شدت یافت

ایرنا رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سبزوار گفت: هم‌زمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه‌های جانوری عملیات پایش و بازرسی از مناطق حفاظت‌شده زیستی در این شهرستان شدت یافته است. حمیدرضا صادقی روز سه‌شنبه، منطقه حفاظت شده شیراحمد را یکی از زیستگاه‌های مهم آهوان در ایران دانست و افزود: فعالیت کارشناسان و محیط‌بانان محیط‌زیست در

ایرنا

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست سبزوار گفت: هم‌زمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه‌های جانوری عملیات پایش و بازرسی از مناطق حفاظت‌شده زیستی در این شهرستان شدت یافته است.

حمیدرضا صادقی روز سه‌شنبه، منطقه حفاظت شده شیراحمد را یکی از زیستگاه‌های مهم آهوان در ایران دانست و افزود: فعالیت کارشناسان و محیط‌بانان محیط‌زیست در قالب واحدهای گشت به‌منظور پایش مستمر در این منطقه تقویت شده و موجب ارتقای امنیت زیستگاه برای گونه‌های جانوری ازجمله آهو در محدوده شیراحمد شده است.

وی ادامه داد: در ماه‌هایی که فصل طبیعی زادآوری آهوان است، محیط‌بانان با پایش مستمر برای مقابله با هرگونه فعالیت ویرانگر متجاوزان به محیط‌زیست مانع زنده‌گیری بره‌ها و شکار آهو توسط شکارچیان می‌شوند.

وی گفت: بیشتر گونه‌های جانوران وحشی در فصل اخیر شروع به زایمان در عرصه طبیعی کرده‌اند. 

صادقی افزود: به همین خاطر کوهنوردان، دوستداران طبیعت و نیز ساکنان محلی هنگام حضور در این عرصه‌ها و در صورت مواجهه با نوزادان جانوران باید از نزدیک شدن به آن‌ها پرهیز کرده و از آن‌ها فاصله بگیرند.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

دو منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار و داورزن در غرب خراسان رضوی قرار دارند. 

پناهگاه ۲۳ هزار هکتاری حیات‌وحش شیراحمد در ۱۵ کیلومتری جنوب سبزوار واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.