کد خبر : 13232
دیدگاه‌ها برای کاهش ۳۰ سانتی‌متری آب‌های زیرزمینی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1396 - 14:01
-

کاهش ۳۰ سانتی‌متری آب‌های زیرزمینی در سبزوار

سبزواریان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: به‌طور میانگین روزانه ۸۰ هزار مترمکعب آب از سوی ۹۲ هزار مشترک سبزواری مصرف می‌شود که سبب کاهش حدود ۳۰ سانتی‌متری آب‌های زیرزمینی این شهرستان شده است. حسین ریاضی در نشست خبری افزود: در سال ۲۱۲ میلیون مترمکعب برداشت از سفره آب سبزوار صورت می‌گیرد و ۱۶۴

سبزواریان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: به‌طور میانگین روزانه ۸۰ هزار مترمکعب آب از سوی ۹۲ هزار مشترک سبزواری مصرف می‌شود که سبب کاهش حدود ۳۰ سانتی‌متری آب‌های زیرزمینی این شهرستان شده است.

حسین ریاضی در نشست خبری افزود: در سال ۲۱۲ میلیون مترمکعب برداشت از سفره آب سبزوار صورت می‌گیرد و ۱۶۴ مترمکعب تغذیه سفرهاست که با کسری مخزن ۴۸ میلیون مترمکعبی در سال مواجه است.

وی گفت: ۳۰ میلیون مترمکعب آب شهر سبزوار جهت شرب، صنعت و فضای سبز مصرف و ۱۸۰ مترمکعب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به نصب و ساماندهی انشعابات معوقه گفت: کار نصب حدود ۹ هزار انشعاب آب در این شهر که هزینه آن را پرداخت کردند آغاز شده است.

ریاضی افزود: آب و فاضلاب در گذشته هزینه نصب این انشعابات را از متقاضیان گرفته بود، اما به سبب نبود تجهیزات لازم تأخیر در نصب صورت گرفته بود که تاکنون ۶ هزار انشعاب معوقه در این شهر نصب شده و مابقی انشعابات در سال جاری نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار ادامه داد: از ابتدای امسال سه هزار انشعاب بلاتکلیف آب و فاضلاب در سطح شهر نصب و ساماندهی شده است که تا پایان امسال نصب ۶ هزار انشعاب دیگر نیز با اعتبار ۳۱ میلیارد ریالی، با همکاری بخش خصوصی اجرا می‌شود.

ریاضی اظهار کرد: همچنین با همکاری بخش خصوصی سه هزار انشعاب جدید آب و فاضلاب در شهر سبزوار نصب می‌شود.

وی ادامه داد: جهت رفع کسری آب سبزوار ایجاد مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی ضروری است که نیاز به اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار به اشاره به طرح ساخت تصفیه‌خانه آب شهر سبزوار گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که تاکنون مطالعات آن به انجام رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین طرح جداسازی آب آشامیدنی و فضای سبز شهر سبزوار در دستور کار است که در مرحله نخست به‌صورت آزمایشی با اعتبار ۳ میلیارد ریال اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار افزود: برای اجرای کامل این طرح به اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال نیاز است که پس از بررسی نتایج طرح آزمایشی، اجرای طرح اصلی در دستور کار قرار می‌گیرد.

ریاضی با اشاره به احداث تصفیه‌خانه توحید شهر گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌صورت بی.او.تی برای اجرای طرح تصفیه‌خانه توحیدشهر سبزوار اختصاص یافت که با بهره‌برداری آن مشکلات آب و فاضلاب ساکنان توحیدشهر و سایت مسکن مهر حل می‌شود.

وی اظهار کرد: تکمیل این تصفیه‌خانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود و بهره‌برداری و نگهداری آن نیز به مدت ۲۰ سال در اختیار این بخش قرار می‌گیرد.

ریاضی با اشاره به فرسودگی شبکه آب سبزوار گفت: رفع شبکه فرسوده آب سبزوار نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است که با هماهنگی استان مجوزهای اجرای آن دریافت و به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

وی افزود: میزان مصرف آب در سبزوار در مدت‌زمان اوج مصرف در روزهای تابستان به بیش از ۳۶۰ لیتر در ۲۴ ساعت می‌رسد که این رقم بیش از شاخص استاندارد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: تکمیل طرح تصفیه‌خانه توحیدشهر، اجرای طرح آب‌رسانی به شهر ششتمد سبزوار و تکمیل شبکه فاضلاب سبزوار از مهم‌ترین نیازهای منطقه است که انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات استانی و ملی عملی شود.
وی گفت: ساختمان مشترکان شرکت آب و فاضلاب سبزوار با ۲۰۷ متر زیربنا و اعتبار ۸۸۰ میلیون ریال با هدف رضایت‌مندی مشرکان و ارائه کیفیت بهتر خدمات راه‌اندازی شده است.

ریاضی افزود: در امور مشترکین روزانه به ۱۵۰ نفر ارباب‌رجوع ارائه خدمت می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار با اشاره به مشکل آب شرب و پایین بودن سطح کیفیت منابع آب شرب ششتمد شهر سبزوار اظهار کرد: چاهی در روستای دارین بخش روداب به عمق حدود ۱۸۰ متر حفر شد که این چاه توان تولید ۱۵ تا ۲۰ لیتر آب شرب را دارد.
ریاضی افزود: در حال حاضر ۳۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اختصاص یافته و برای تکمیل این طرح به اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال نیاز است که تأمین آن نیازمند اعتبار منابع ملی است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون عملیات احداث ۲ مخزن ۳۰۰ مترمکعبی، اتاقک چاه و حصارکشی و ۱۲ کیلومتر خط انتقال این طرح انجام شده است که با اتمام ۳۰ کیلومتر خط انتقال باقی مانده و احداث دو ایستگاه پمپاژ و یک مخزن ۳۰۰ مترمکعبی این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: جهت رفع مشکل کمی آب ششتمد چاه شماره چهار با اختصاص یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صورت موقت حفر و وارد مدار شد که سبب افزایش پنج لیتری به میزان دبی آب این شهر افزود.

شهر سبزوار دارای ۶۷ هزار مشترک آب است. آب شرب این شهر از طریق ۳۷ حلقه چاه آب تأمین و با ایجاد ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ، در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.