کد خبر : 11078
دیدگاه‌ها برای کتابخوانی سبزوار در گیرودار مشکلات مدیریتی بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آذر 1394 - 10:22
-

کتابخوانی سبزوار در گیرودار مشکلات مدیریتی

سبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: اوضاع مطالعه و کتابخوانی در سبزوار به دلیل گرفتار شدن در گیرودار مشکلات مدیریتی رضایت بخش نیست. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی مقصودی با بیان این مطلب از جلسه کمیسیون فرهنگی شورا که در محل کتابخانه ناوی برگزار شد، افزود: وقتی طبق اطلاعات دریافتی

سبزواریان: رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: اوضاع مطالعه و کتابخوانی در سبزوار به دلیل گرفتار شدن در گیرودار مشکلات مدیریتی رضایت بخش نیست.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، مهدی مقصودی با بیان این مطلب از جلسه کمیسیون فرهنگی شورا که در محل کتابخانه ناوی برگزار شد، افزود: وقتی طبق اطلاعات دریافتی به ازای هر یک نفر در سبزوار یک کتاب هم وجود ندارد آن وقت چطور ما از مردم گله مندیم که چرا از مطالعه و کتابخوانی استقبال نمی کنند در حالی که این موضوع به ما و مدیریت مان برمی گردد که نتوانسته ایم به اندازه استاندارد و تناسب جمعیت این مهم را فراهم کنیم.

وی با اظهار اینکه به نظر بنده حرف و گلایه مسئولان شهری در این رابطه راه به جایی نمی برد، بیان کرد: زمانی می توانیم از این مسئله گله مند باشیم که حداقل خودمان مقدمات کار را فراهم کرده باشیم.
او در ادامه با تاکید بر اینکه مهمترین معجزه اسلام و افتخار مسلمانان کتاب قرآن است، خاطرنشان کرد: اسلام همیشه به کتاب و کتابخوانی افتخار کرده و به آن می بالد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سبزوار تصریح کرد: بسیاری از اندیشمندان معتقدند که اگر در جامعه ای تغییر و تحول صورت گرفت به دلیل سطح آگاهی مردم و میزان مطالعه آنان است در حالی که عکس این مسئله رهنمون جامعه به سوی تباهی خواهد بود.
مقصودی بیان کرد: در زمان های گذشته اگر یورشیان به کشوری حمله ور می شدند نخستین کار برای از بین بردن تمدن آنها از بین بردن کتابخانه های بزرگ بود.

او با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی گفت: بسیاری از بزرگان کشور ما به جای اینکه سیاست مدار باشند متفکر و اهل مطالعه بوده اند، لازم است با کمی تامل نگاه به این حوزه را متحول کنیم و به سمت جامعه ای اندیشمند، آگاه و علاقمند به حوزه کتاب و کتابخوانی پیش ببریم.
وی به کتابخانه ناوی سبزوار هم اشاره ای داشت و گفت: این کتابخانه ی خیرساز از لحاظ تعداد کتاب، مراجعه کننده و ساعات کاری در بین دیگر کتابخانه های شهر سبزوار سرآمد است که متاسفانه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.

مقصودی ضمن عذرخواهی از تحقق نشدن برخی وعده های مسئولان شهری در خصوص کتابخانه ناوی، خواستار رفع مشکلات کتابخانه ناوی در اسرع وقت از سوی شورا و شهرداری شد.
وی با بیان اینکه کتابخانه ناوی سبزوار نیازمند نگاه ویژه شهرداری است، ابراز امیدواری کرد: کتاب و کتابخوانی، این واجب فراموش شده در جامعه هر چه سریعتر احیا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.