کد خبر : 29377
دیدگاه‌ها برای گیاه پاپایا برای نخستین بار در جوین خراسان رضوی کشت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 - 10:38
-

گیاه پاپایا برای نخستین بار در جوین خراسان رضوی کشت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: گیاه پاپایا برای نخستین بار در فضای گلخانه ای شهرستان جوین استان خراسان رضوی کشت شد. علی اکبر قارزی افزود: در شهرستان جوین با برخورداری از آب و هوای گرم، آب مناسب و خاک حاصلخیز با زهکشی خوب زمینه مساعد برای کشت محصول پاپایا وجود دارد. وی ادامه داد:

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین گفت: گیاه پاپایا برای نخستین بار در فضای گلخانه ای شهرستان جوین استان خراسان رضوی کشت شد.

علی اکبر قارزی افزود: در شهرستان جوین با برخورداری از آب و هوای گرم، آب مناسب و خاک حاصلخیز با زهکشی خوب زمینه مساعد برای کشت محصول پاپایا وجود دارد.

وی ادامه داد: کشت محصولات تازه و نوین همچون گیاه پاپایا یا همان خربزه درختی در کنار رونق اقتصاد شهرستان و منطقه، انگیزه‌ای بالا در کشاورزی نیز ایجاد می کند. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین یا بیان اینکه خربزه درختی یا پاپایا جزو میوه‌های استوایی و با ارزش صادراتی بالاست افزود: این گیاه در ۲۰۰ مترمربع و به عنوان کشت الگویی در محیط گلخانه ای برای نخستین با در شهرستان جوین کشت شده است.

وسعت زمینهای باغی و زراعی شهرستان جوین خراسان رضوی  ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.