کد خبر : 29528
دیدگاه‌ها برای ۲۰۰ تن آلوئه ورا در جوین خراسان رضوی تولید شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 14:04
-

۲۰۰ تن آلوئه ورا در جوین خراسان رضوی تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی گفت: امسال ۲۰۰ تن محصول آلوئه ورا در واحدهای گلخانه‌ای این شهرستان تولید و روانه بازار شده است. علی اکبر قارزی افزود: گیاه دارویی آلوئه ورا در سه واحد گلخانه ای جوین به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع کشت می شود. وی ادامه داد: اقلیم و

مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی گفت: امسال ۲۰۰ تن محصول آلوئه ورا در واحدهای گلخانه‌ای این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

علی اکبر قارزی افزود: گیاه دارویی آلوئه ورا در سه واحد گلخانه ای جوین به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع کشت می شود.

وی ادامه داد: اقلیم و آب و هوای جوین با آلوئه ورا سازگار است و کشت این گیاه در فضای گلخانه ای علاوه بر مدیریت منابع آب، بازدهی مطلوبی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی جوین، توسعه کشت گلخانه‌ای را موجب افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب دانست و ادامه داد: استفاده از این روش موجب افزایش کمی و کیفی محصولات می‌شود به طوری که حجم تولید را در فضای کشت کوچک به چند برابر می‌رساند.

گیاه آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضدمیکروبی برای درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب سوختگی و آکنه، درمان یبوست، آسم، سوء هاضمه، صرع و تصفیه خون موثر است.  

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است. این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.