کد خبر : 20987
دیدگاه‌ها برای ۲۶ شکارچی غیرمجاز در سبزوار و داورزن دستگیر شدند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1398 - 12:00
-

۲۶ شکارچی غیرمجاز در سبزوار و داورزن دستگیر شدند

ایرنا ۲۶ شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع شهرستان‌های سبزوار و داورزن از یک سال گذشته تاکنون دستگیر شدند. رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست سبزوار روز چهارشنبه با بیان این مطلب گفت: این متخلفان در مناطق حفاظت‌شده شیراحمد و پروند و منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه، آهو، قوچ، کل و میش وحشی را به

ایرنا

۲۶ شکارچی غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده و شکارممنوع شهرستان‌های سبزوار و داورزن از یک سال گذشته تاکنون دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست سبزوار روز چهارشنبه با بیان این مطلب گفت: این متخلفان در مناطق حفاظت‌شده شیراحمد و پروند و منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه، آهو، قوچ، کل و میش وحشی را به شکل غیرمجاز شکار می‌کردند که پس از دستگیری به محاکم قضایی معرفی شدند.

حمیدرضا صادقی افزود: از این متخلفان لاشه‌های ۱۲ رأس قوچ و میش، شش رأس آهو و ۱۳۵ پرنده شکاری دلیجه، عقاب طلایی، مرغ مینا، قمری، کرکس و شاه بوف کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: همچنین از این متخلفان، هفت قبضه سلاح غیرمجاز با ۱۴۵ عدد فشنگ گلوله‌زنی، ساچمه زنی و چهارپاره، دو دوربین و یک دستگاه موتورسیکلت نیز کشف و ضبط شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: از ابتدای امسال نیز چهار مورد تخلفات بهداشت عمومی و آلودگی هوا مربوط به کارخانه آسفالت، ریختن پسماند در حاشیه شهر، سوزاندن پلاستیک و لاستیک خودروهای فرسوده مشاهده شده است که با متخلفان برخورد و اخطارهای لازم داده شد.

قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می‌شوند.

سبزوار دارای دو منطقه حفاظت‌شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و دو منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.