کد خبر : 20954
دیدگاه‌ها برای ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سبزوار پرداخت شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 21:10
-

۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سبزوار پرداخت شد

ایرنا طی یک سال گذشته با پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار، ۶ هزار و ۶۰ فرصت شغلی در مناطق روستایی سبزوار ایجاد شده است. فرماندار ویژه سبزوار گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور با هدف رونق دامداری و کشاورزی پرداخت شده

ایرنا

طی یک سال گذشته با پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار، ۶ هزار و ۶۰ فرصت شغلی در مناطق روستایی سبزوار ایجاد شده است.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور با هدف رونق دامداری و کشاورزی پرداخت شده است.

احمد برادران روز دوشنبه در نشست با دهیاران این شهرستان افزود: با وجود اینکه خدمات زیرساختی آب، گاز، بهداشت و جاده در مناطق روستایی انجام شده است اما توسعه پایدار رخ نداده لذا رویکرد دولت دوازدهم در حوزه روستاها توانمندسازی و ایجاد کسب‌وکارهای پایدار است.

وی اظهار داشت: دهیاران به‌عنوان کارگزاران نظام در مناطق روستایی هستند که باید توجه خود را به توسعه این مناطق با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و نقش مردم به کار گیرند.

وی گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی بیش از ۷۰ درصد جمعیت در روستاها ساکن بودند در شرایطی که امروز جمعیت روستاها کاهش چشمگیری یافته و در شهرستان سبزوار بر مبنای سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۸۲ درصد جمعیت در شهر و ۱۸ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.

برادران افزود: حاشیه‌نشینی و ازدحام جمعیت در حاشیه شهرها ناشی از مهاجرت روستاییان به شهرهاست که باید با توانمندسازی و ایجاد بسترهای اشتغال در روستاها بستر مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود.

وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی اظهار داشت: شاخص گازرسانی به روستاهای بیش از ۲۰ خانوار شهرستان سبزوار به حدود ۱۰۰ درصد رسیده و ۹۳ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.

وی با اشاره به طرح توسعه مثلث اقتصادی نیز گفت: رویکرد ما ایجاد هر روستا یک ستاد توسعه با مشارکت دهیار، شورای اسلامی، روحانی مستقر، بانوان و استفاده از ظرفیت مردمی است.

فرماندار سبزوار افزود: روستاها ظرفیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی و گردشگری دارند که باید محور توسعه هر روستا مبنی بر ظرفیت‌های آن مشخص شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.