کد خبر : 35671
دیدگاه‌ها برای ۲/۳/۴ حبلِ متینِ ما بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 23:52
-

۲/۳/۴ حبلِ متینِ ما

چند سالی است، تعداد زیادی از دغدغه‌مندان دیار سربداران، در تدارکِ کنگرۀ بزرگداشت شهدای این سرزمین هستند. بخشی از این فعالیت‌ها، به دلیل برخورد با دوران همه‌گیریِ کرونا، به تأخیر افتاد …

چند سالی است، تعداد زیادی از دغدغه‌مندان دیار سربداران، در تدارکِ کنگرۀ بزرگداشت شهدای این سرزمین هستند. بخشی از این فعالیت‌ها، به دلیل برخورد با دوران همه‌گیریِ کرونا، به تأخیر افتاد ولی بخشِ مهمی از تولیداتِ محتوایی و فرهنگی، خوشبختانه انجام گرفت و تا همین‌جای کار، نمایه‌سازی اطلاعات شهدای شهرستان‌های منطقه در قالب سایت کنگره انجام گرفته است. کاری بسیار ارزشمند و زمان‌بر که امکان دسترسیِ کامل به این اطلاعات را برای همۀ مردم و رسانه‌ها فراهم کرده است.

همچنین تعدادی کتاب و نشریه در این مدت منتشر شده‌اند و بسیاری تولیدات چندرسانه‌ای به‌صورت کلیپ، صوت و مانند آن انجام شده است. رویکردِ این تولیدات، بسیار مناسبِ دورانِ نو است چرا که دیگر قالب‌های قدیمی، پاسخگویِ نیاز جامعه نیست و نمی‌توان یک یادواره با چند سخنرانی و چند اجرای هنری برگزار کرد و توقعِ تأثیرگذاری داشت.

سیاست‌گذاران کنگرۀ شهدا بارها با اهالی رسانه، هنر و فرهنگ جلسات مختلفی گذاشته‌اند و از همۀ گروه‌ها، ایده و نظر خواسته‌اند. برنامه‌های انجام شده و طرح‌های مربوط به اجلاسیۀ کنگره، نشان می‌دهد که در آستانۀ یک واقعۀ فرهنگیِ ماندگار در شهرستان‌های غرب خراسان رضوی هستیم.

بارها گفته‌ایم و نوشته‌ایم و باز هم خواهیم گفت که مسئلۀ شهدا، مسئله‌ای است فراتر از عقایدِ جناحی، سیاسی و حتی انتقادها و مطالبه‌های ما از هر نهاد و جایگاهی است. شهدا، کسانی هستند که در یک برهۀ تاریخی در راه اعتقاد یا ملیتشان، جان را (یعنی گران‌مایه‌ترین سرمایۀ یک انسان را) هزینه کرده‌اند و امروز این سرزمین و آرمان‌ها و آرزوهایش به‌واسطۀ آن هزینۀ سنگین باقی مانده است. هر کنگرۀ شهدا و هر یادواره‌ای که برای آن بزرگانِ سفر کرده برگزار می‌شود، فرصتی است برای جوانان، نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان تا در قالب فعالیت‌هایی که به یاد شهدا برگزار می‌کنند، مطالب مهمی را به یادِ خودشان و مسئولان بیاورند.

در جلسات، خبرهای جالبی شنیده‌ایم که احتمالاً در تولیدات محتواییِ آینده، به‌صورت کامل‌تری منتشر خواهند شد. از نوجوانانی که با هر تیپ و پوششی در روند اجرایی و ایده‌پردازی‌های این کنگرۀ ملی شراکت کرده‌اند تا مادر ۷ شهیدی که در تحقیقات پیدا شد و فهمیده‌اند سبزواری است.

برنامه‌های کنگره، در یک هفته، به شکل‌های مختلفِ نمایشگاهی و عملیاتی، به مخاطبان ارائه خواهند شد و آنچه در حال انجام است، نشان می‌دهد که محتوایِ جالبِ توجهی برای عرضۀ نمایشی نیز فراهم شده است، در نهایت ۴ خرداد ماه ۱۴۰۲، یعنی همان ۲/۳/۴ اجلاسیه برگزار خواهد شد. برنامه‌ای که متعلق به همۀ ماست و تفاوت عقاید و سلایق در آن رنگ ندارد، حبل متینی است که می‌توانیم برای حفظ آنچه برای ملت ما ارزش دارد، به آن چنگ بزنیم، در دوران بحران.

راهشان مانا باد!

سایت اطلاعات شهدای سبزوار:

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.