کد خبر : 31581
دیدگاه‌ها برای ۳۰۰ تن زیره در خوشاب تولید شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 16:29
-

۳۰۰ تن زیره در خوشاب تولید شد

برداشت ۳۰۰ تن زیره از مزارع خوشاب

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: امسال از سطح زیر کشت یک هزار و ۱۰۰ هکتار زیره سبز در این شهرستان خراسان رضوی، ۳۰۵ تن محصول برداشت شده است.

ابراهیم رودسرابی افزود: اقلیم مناسب خوشاب، مستعد کشت گیاهان دارویی به ویژه زیره سبز است و این شهرستان یکی از قطب‌های تولید این محصول در خراسان رضوی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به مزایای کشت زیره گفت: فصل رشد کوتاه، نیاز کمتر به آب، اشتغال‌زایی و قیمت مناسب از عوامل رغبت کشاورزان خوشاب به کشت این محصول است.

رودسرابی افزود: کشت زیره در شهرستان خوشاب با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع بستر و شرایط اقلیمی منطقه از اهمیت بسیاری برخوردار است و به دلیل خاصیت دارویی، درآمدزایی مناسب برای تولید کنندگان و بهره‌برداران به وجود آورده است.

زیره یکی از مهمترین انواع گیاهان دارویی کشور است که به سبب اهمیت و خواص دارویی، درمانی و نقشی که در ارز آوری دارد، به عنوان طلای سبز شناخته می‌شود.

از خواص این گیاه می‌توان به ضد سرطان، باکتری، میکروب، آنتی اکسیدان و مفید بودن آن برای گرفتگی قلب، تقویت کننده قوای جسمی و جنسی، اشتها آور و افزایش شیر مادران  اشاره کرد؛ به طوریکه کاربرد زیره در تولید دارو نشان از اهمیت و نقش آن در تامین سلامت و درمان دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.