کد خبر : 30468
دیدگاه‌ها برای ۳۲ درصد شهروندان غرب خراسان رضوی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400 - 9:29
-

۳۲ درصد شهروندان غرب خراسان رضوی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

دریافت دُز سوم واکسن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تاکنون ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که باید این روند شتاب بیشتری بگیرد.

دکتر علیرضا مسلم افزود: افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد، حتما همین هفته نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام نمایند چون در هفته آینده موج شیوع این ویروس بالارونده شده و شیب صعودی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه اومیکرون چندین برابر افزایش دهد، از این رو تزریق نوبت سوم این واکسن ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: آمار جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه حدود ۳۵۰ هزار نفر است که تلاش می‌شود با واکسیناسیون گسترده دز سوم، میزان سرایت، ابتلا و چرخش ویروس به حداقل برسد.

دکتر مسلم افزود: تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده ار ماسک، واکسیناسیون  حداکثری افراد جامعه است که گردش ویروس در جامعه را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: شهروندان تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و در تجمعات و مکان‌هایی که تهویه مناسبی ندارد، حضور نیابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این که اومیکرون یک سرماخوردگی ساده است، باوری اشتباه است چون این ویروس نیز عوارض و درگیری‌های خاصی دارد که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها شرایط دشواری را برای مبتلایان ایجاد می کند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به‌طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.