کد خبر : 24922
دیدگاه‌ها برای ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات صرف صنایع‌دستی سبزوار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 - 15:07
-

۳۴ میلیارد ریال تسهیلات صرف صنایع‌دستی سبزوار شد

ایرنا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبزوار گفت: ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات در قالب پرداخت قرض‌الحسنه در اختیار فعالان صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان قرار گرفت. سیدرضا حسینی افزود: این تسهیلات طی سال جاری با کارمزد چهار و ۶ درصد برای حمایت و رونق صنایع‌دستی به فعالان رشته‌های تولیدات چرمی، معرق، گلیم‌بافی، زیورآلات سنتی

ایرنا

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبزوار گفت: ۳۴ میلیارد ریال تسهیلات در قالب پرداخت قرض‌الحسنه در اختیار فعالان صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان قرار گرفت.

سیدرضا حسینی افزود: این تسهیلات طی سال جاری با کارمزد چهار و ۶ درصد برای حمایت و رونق صنایع‌دستی به فعالان رشته‌های تولیدات چرمی، معرق، گلیم‌بافی، زیورآلات سنتی و نیز به دو مجتمع گردشگری پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت سه رشته صنایع‌دستی شامل سفالگری، فرت بافی و گیوه‌بافی در سبزوار احیا و دوره‌های آموزشی آن‌ها نیز برای هنرمندان برگزار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سبزوار گفت: ۳۰ رشته صنایع‌دستی در شهرستان سبزوار و ۱۵۰ استادکار دارای پروانه فعالیت هستند.

منبت‌کاری، معرق چوب، معرق کاشی، زیورآلات سنتی، خراطی، مسگری، تذهیب، سوزن‌دوزی، رنگرزی، توربافی، تنورمالی، پشم‌ریسی، قلم‌زنی و جاجیم‌بافی از صنایع‌دستی سنتی شناسایی شده در شهرستان سبزوار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.