کد خبر : 29866
دیدگاه‌ها برای ۴۰ تن علوفه در زیستگاه‌های وحوش سبزوار توزیع شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 - 13:29
-

۴۰ تن علوفه در زیستگاه‌های وحوش سبزوار توزیع شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: به منظور مقابله با خسارات خشکسالی ۴۰ تن علوفه در قالب پویش “ضامن آهو” در زیستگاه‌های وحوش این شهرستان توزیع شد. حمیدرضا صادقی افزود: پویش “نذر ضامن آهو” طی سال جاری با هدف تعلیف وحوش و با مشارکت اداره کل محیط زیست خراسان رضوی، مسئولان سبزوار و تلاش و پیگیری‌های

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: به منظور مقابله با خسارات خشکسالی ۴۰ تن علوفه در قالب پویش “ضامن آهو” در زیستگاه‌های وحوش این شهرستان توزیع شد.

حمیدرضا صادقی افزود: پویش “نذر ضامن آهو” طی سال جاری با هدف تعلیف وحوش و با مشارکت اداره کل محیط زیست خراسان رضوی، مسئولان سبزوار و تلاش و پیگیری‌های ۲ سازمان مردم نهاد محیط زیستی سرزمین بادغوث و حما شکل گرفت.

وی ادامه داد: توزیع بیش از ۴۰ تن علوفه در پناهگاه شیراحمد و منطقه حفاظت شده پروند در قالب این پویش سبب حفظ حیات وحش و عدم مهاجرت گونه شاخص آهوی گواتردار ایرانی از منطقه شده است.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌ شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

مناطق حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

پناهگاه ۲۳ هزار هکتاری حیات‌ وحش شیراحمد در ۱۵ کیلومتری جنوب سبزوار واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.