کد خبر : 22391
دیدگاه‌ها برای ۴۲ شرکت تعاونی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 23:50
-

۴۲ شرکت تعاونی در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

ایرنا  ۴۲ شرکت تعاونی در خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در هفته تعاون امسال به بهره‌برداری رسید مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی شامگاه پنجشنبه در همایش تقدیر از تعاون گران برتر سبزوار افزود: از میزان سرمایه‌گذاری ۴۳ شرکت تعاونی جدید استان  ۴۳۰ میلیارد ریال آن

ایرنا

 ۴۲ شرکت تعاونی در خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال در هفته تعاون امسال به بهره‌برداری رسید

مدیر تعاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی شامگاه پنجشنبه در همایش تقدیر از تعاون گران برتر سبزوار افزود: از میزان سرمایه‌گذاری ۴۳ شرکت تعاونی جدید استان  ۴۳۰ میلیارد ریال آن از طریق تسهیلات و بقیه آورده اعضای شرکت‌های تعاونی بوده است.

اسماعیل سلطانخواه افزود: با ایجاد این ۴۲ شرکت تعاونی پنج هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در خراسان رضوی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد کارآفرینی و اشتغال جوانان راهی جز کار گروهی  وجود ندارد و با ایجاد شرکت تعاونی بخش زیادی از مشکل اشتغال جوانان برطرف می‌شود.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از دغدغه‌های جوانان فارغ‌التحصیل اشتغال در بخش‌های اقتصادی است و اولین مانع آن کمبود سرمایه است که بهترین راهکار ایجاد اشتغال، کار جمعی و تعاونی است.

سلطانخواه  با اشاره به مزایای شرکت‌های تعاونی افزود:  شرکت‌های تعاونی ثبت شده از ۲۵ درصد تخفیف مالیاتی برخوردار هستند و نقل‌وانتقال سهام افراد در آن‌ها مالیات ندارد و در این شرکت‌ها تا سقف پنج نفر از پرداخت بیمه سهم کارفرما هم معاف هستند.

وی با بیان اینکه تعاونی‌ها با بهره‌مندی از مدیران کارآمد شبکه وسیعی برای ایجاد اشتغال دارند ادامه داد: تعاونی‌های غیرفعال خراسان رضوی بر مبنای بخشنامه پس از دو اخطار کتبی حذف می‌شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از بخش‌هایی که به اقتصاد کشور کمک می‌کند شرکت‌های تعاونی است که از این طریق با  قرار دادن سرمایه‌های خرد کنار هم  و همدلی بین اعضا می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه ویژه‌ای به بخش تعاون شده چنانکه ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید به بخش تعاونی واگذار شود تا از طریق تعاونی‌ها مشارکت در اقتصاد کشور افزایش یابد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات بخش تولید کشور تکمیل نبودن زنجیره‌های تولید است که سبب می‌شود کالای تولیدی پس از چندین واسطه و با افزایش قیمت به دست مصرف‌کننده برسد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز راه‌اندازی تعاونی‌های باغداران، زعفران کاران و گلخانه داران در کشور ضروری است تا محصولات تولیدشده بدون واسطه و باکیفیت به دست مصرف‌کنندگان برسد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبزوار نیز گفت: از ابتدای امسال هشت شرکت تعاونی با سرمایه ثبت اولیه ۱۹۲ میلیون ریال و عضویت ۱۵۰ نفر در این شهرستان تشکیل و زمینه اشتغال برای ۱۳۵ نفر فراهم شده است.

عقیل مختاری افزود: با راه‌اندازی اتاق تعاون در این شهرستان علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعاون گران، رفع مشکلات بیمه‌ای و مالیاتی آن‌ها نیز تسهیل می‌شود.

در این همایش از ۲۶ شرکت تعاونی برتر شهرستان سبزوار قدردانی شد.

۱۱ تا ۱۷ شهریور هرسال به‌عنوان هفته تعاون نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.