کد خبر : 29040
دیدگاه‌ها برای ۴۸ تن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزوار توزیع شد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 8:21
-

۴۸ تن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش سبزوار توزیع شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با توجه به بروز خشکسالی و فقر شدید پوشش مراتع، طی تابستان امسال ۴۸ هزار کیلوگرم علوفه خشک در زیستگاه‌های حیات وحش منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند این شهرستان توزیع شد. حمیدرضا صادقی افزود: بیشتر هزینه تامین این مقدار علوفه به وسیله نیکوکاران، فعالان حوزه محیط زیست و

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با توجه به بروز خشکسالی و فقر شدید پوشش مراتع، طی تابستان امسال ۴۸ هزار کیلوگرم علوفه خشک در زیستگاه‌های حیات وحش منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند این شهرستان توزیع شد.

حمیدرضا صادقی افزود: بیشتر هزینه تامین این مقدار علوفه به وسیله نیکوکاران، فعالان حوزه محیط زیست و برخی شرکت ها تامین شده است.

وی ادامه داد: کاهش علوفه یکی از مهمترین آثار خشکسالی در مناطق حیات وحش است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری آنها در برابر بیماری ها شده و حیات گونه‌های جانوری را تهدید می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: در کنار کمک خیران و فعالان محیط زیستی همچنین با راه‌اندازی پویش “نذر ضامن آهو” و تامین علوفه مورد نیاز آهوان منطقه حفاظت شده شیر احمد سبزوار، هجوم این حیوانات گرسنه به کشتزارها به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

مناطق حفاظت‌ شده “شیراحمد و پروند” با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.