کد خبر : 12058
دیدگاه‌ها برای کلینیک ناباروری و ژنتیک در شهرستان سبزوار راه‌اندازی می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 بهمن 1394 - 21:59
-

کلینیک ناباروری و ژنتیک در شهرستان سبزوار راه‌اندازی می‌شود

سبزواریان: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: مجوزهای لازم برای استقرار کلینیک ناباروری و ژنتیک در شهرستان سبزوار فراهم شده است. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به بهره‌برداری از چند طرح درمانی در غرب خراسان رضوی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها می‌توان شاهد تبدیل شدن سبزوار به عنوان محوری ترین

sobhanifar01سبزواریان: سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس گفت: مجوزهای لازم برای استقرار کلینیک ناباروری و ژنتیک در شهرستان سبزوار فراهم شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به بهره‌برداری از چند طرح درمانی در غرب خراسان رضوی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها می‌توان شاهد تبدیل شدن سبزوار به عنوان محوری ترین شهر در غرب استان به قطب سلامت شرق کشور باشیم.

وی با بیان اینکه سالانه بیماران زیادی برای درمان از شهرستان‌های اطراف سبزوار به شهرهای بزرگ و مانند مشهد و تهران سفر می‌کنند تصریح کرد: با راه اندازی این طرح‌های عمرانی زمینه برای ارائه خدمات به زائران حضرت رضا(ع)، مسافران و مردم غرب استان فراهم شده است.

سبحانی فر با با اشاره به افتتاح بیمارستان حشمتیه به‌عنوان بزرگترین درمانی در غرب استان عنوان کرد: این بیمارستان تخصصی ‌و فوق‌تخصصی دارای ۱۲ بخش شامل جراحی قلب باز، سوانح و سوختگی، شیمی درمانی، سلامتکده طب سنتی وغیره است.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه کلنگ ساخت این طرح در سال ۸۶‌به زمین خورد و قرار بود در مدت دوسال و هشت ماه به بهره برداری برسد که متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری، طرح در سال ۹۰ با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شد تصریح کرد: قرار بود این طرح برای اتمام به بخش خصوصی و یکی از موسسات مالی واعتباری واگذار شود.

وی افزود: با پیگیری صورت گرفته طرح از واگذاری به بخش خصوصی خارج و به بخش دولتی بازگردانده شد تا از محل اعتبارات دولتی پروژه به پایان برسد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه اعتبارات این طرح از محل‌های ملی، استانی و شهرستانی هزینه شده است عنوان کرد: این طرح در زمینی به مساحت یک هکتار و با ظرفیت ۲۴۵ تخته خواب با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال ساخته شده است.

سبحانی فر با بیان اینکه با افتتاح بیمارستان حشمتیه ظرفیت تخت‌ها در شهرستان سبزوار را به ۸۴۰ عدد رسانده که البته این میزان هنوز با شاخصه‌ها فاصله دارد عنوان کرد: در همین راستا تقاضای احداث بیمارستانی با ظرفیت ۵۰۰ تخته خواب با مشارکت بخش خصوصی و کشورهای اروپایی داده شده که در این زمینه نیز پیگیری‌های ویژه‌ای می‌شود.

وی با اشاره به نوسازی و بهسازی و اورژانس بیمارستان‌های واسعی و امدادی سبزوار یادآور شد: یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه غرب استان ایجاد کلینیک ناباروری و ژنتیک بود که خوشبختانه مجوزهای لازم در این زمینه نیز گرفته شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در شرق کشور ما کلینیک ناباروی نداریم که با احداث آن سبزوار تنها شهرستان شرق کشور بهره‌مند از این نعمت است مردم غرب استان و شرق کشور می‌توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: احداث بیمارستان حشمتیه زمینه برای احداث طرح های درمانی دیگر در سبزوار است.

سبحانی فر با اشاره به بهره‌برداری از اورژانس هوایی سبزوار نیز عنوان کرد: این مجموعه به‌عنوان مهمترین مطالبه مردم غرب استان با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال راه‌اندازی شد که با راه‌اندازی آن پوشش جاده‌ای تا برای امدادرسانی به زائران حضرت رضا(ع) تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری شهرستان و شهرستان‌های اطراف فراهم شده است.

وی با بیان اینکه براساس آمارها اورژانس هوایی سبزوار از زمان استقرار تاکنون تعداد ۱۸ سورتی پرواز داشته به ۲۶ مصدوم و حادثه دیده امدادرسانی کرده است، یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته تمام هزینه‌های اورژانس هوایی سبزوار از محل منابع مالی طرح تحول نظام سلامت تامین شده هیچ بار مالی برای شهرستان نداشته است.

سبحانی فر با اشاره به افتتاح پردیس دانشگاه و دانشکده پرستاری جوین گفت: با توجه به ظرفیت نیروی انسانی جوان و دانشجو در منطقه و احساس نیاز برای تامین نیروی‌انسانی بومی در بخش بهداشت و درمان در شهرستان جوین در سال‌جاری با ۲۴ دانشجو کار خود را آغاز کرده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس یادآور شد: دانشگاه پرستاری جوین دارای دو رشته پرستاری و مامایی است و ظرفیت لازم برای ارتقاء این دو رشته در این مجموعه وجود دارد.

وی با اشاره به ارتقاء بیمارستان قمربنی‌هاشم شهرستان جوین از ۳۲ تخت خوابی به ۶۴ تخته‌خواب گفت: در همین راستا مجوز اختصاص ۸تخت بخش مراقبت‌های ویژه شامل ICU و CCU گرفته شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با اشاره به بهره‌برداری از پایگاه اورژانس نوباغ بخش هلالی جغتای ادامه داد: با بهره‌برداری از این پایگاه جاده‌ای بخشی از مسیر جاده‌ای و روستاهای بخش هلالی از جغتای و بخش رازی از جوین را تحت پوشش خود قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به فاصله ۸۰ کیلومتری و تعدد روستاها بین این منطقه و جغتای احداث این پایگاه از ضروری‌ترین نیازهای منطقه بود.

سبحانی فر با اشاره به احداث آموزشگاه بهروزی شهرستان جغتای یادآور شد: در حال حاضر پیگیر هستیم تا بتوانیم از طریق شورای گسترش مجوز احداث دانشکده پیراپزشکی در شهرستان جغتای را اخذ کنیم.

وی با اشاره به تکمیل و تجهیز مراکز درمان بستر در شهرستان‌های خوشاب، پایگاه اورژانس نوده انقلاب، پایگاه جزندر، درمانگاه مزینان و مرکز درمان بستر شهرستان داورزن عنوان کرد: این مراکز نیز در هفته آینده با حضور استاندار خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

سبحانی فر احداث و تکمیل این طرح‌ها را از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان‌ها دانست و گفت: در چهار سال گذشته با وجود مشکلات اعتباری و مالی دولت با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات خوبی برای تکمیل این طرح تخصیص یافته است.

وی با مراکز درمان بستر در بخش‌های روداب و ششتمد نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تامین اعتبارات صورت گرفته این مراکز نیز در چندماه آینده به بهره برداری می رسد.

سبحانی فر ادامه داد: در همین راستا پیگیری شده تا بتوانیم مرکز درمان بستری را در شهر حکم آباد نیز احداث و در آینده نزدیک با تقاضا و کمک خیرین راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه منطقه غرب خراسان رضوی به عنوان محوری‌ترین منطقه در استان نیاز جدی به تحول در حوزه سلامت داشت ادامه داد: یکی از مطالبات ما در این عرصه توجه مسئولان به تکمیل بیمارستان بیماران خاص حضرت علی اصغر(ع) ویژه بیماران خاص است.

سبحانی فر با بیان اینکه با احداث این بیمارستان بخش زیادی از بیماران این حوزه از نعمت خدمات درمانی مناسب بهره‌مند می‌شوند گفت: این بیمارستان بزرگترین مرکز درمانی بیماران خاص خیر‌ساز در شرق کشور است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.