کد خبر : 6723
دیدگاه‌ها برای اهدای خون در سبزوار افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 23 اسفند 1393 - 23:58
-

اهدای خون در سبزوار افزایش یافت

سبزواریان: رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: میزان اهدای خون در این شهرستان طی ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است. پرستو جمیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی این مدت ۱۱ هزار و ۴۸۹ واحد خون و فراورده خونی از این پایگاه به بیمارستانهای

ehda-khonسبزواریان: رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: میزان اهدای خون در این شهرستان طی ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است.

پرستو جمیلی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی این مدت ۱۱ هزار و ۴۸۹ واحد خون و فراورده خونی از این پایگاه به بیمارستانهای سبزوار و شهرستان های اطراف و همچنین پنج هزار و ۹۷۱ واحد خون و فراورده آن به مشهد ارسال شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۴۱۱ داوطلب اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۴۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان اهدای خون این شهرستان نیز در این مدت پنج درصد افزایش داشته است گفت: شش هزار و ۱۰۸ نفر از اهداکنندگان خون سبزوار را اهدا کنندگان مستمر تشکیل داده اند.

رییس پایگاه انتقال خون سبزوار افزود: تعداد اهداکنندگان مستمر خون شهرستان سبزوار نیز در این مدت نسبت به سال گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: اهدا کنندگان مستمر اهدا کنندگانی هستند که دست کم سالی دو بار خون اهدا کرده و از مطمئن ترین و سالم ترین اهدا کنندگان خون به شمار می روند.

وی همچنین با تاکید بر اهدای خون و مشارکت بیشتر بانوان گفت : میزان مراجعه واهدای خون بانوان به عنوان نیمی از افراد جامعه و نیمی از مصرف کنندگان فراورده های خونی در حد انتظار نیست.

وی از تمام افراد واجد شرایط خواست با مراجعه به پایگاههای انتقال خون و تشویق و ترغیب سایر افراد به این اقدام خداپسندانه موجب افزایش مشارکت در اهدای خون شوند.

وی شرایط عمومی اهدای خون را شامل داشتن حداقل ۱۸سال سن، دست کم ۵۰ کیلو گرم وزن، رعایت فواصل مجاز اهدای خون (چهار نوبت در سال برای مردان و سه نوبت برای زنان)، برخورداری از سلامت کامل جسمی و روحی و پرهیز از رفتارهای پرخطر و غیر بهداشتی عنوان کرد.

پایگاه انتقال خون سبزوار توزیع خون و فرآورده های آن را به بیمارستان های واسعی، شهید بهشتی و شهیدان مبینی سبزوار و بیمارستان های شهرستان های بردسکن، جغتای و نقاب را بر عهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.