کد خبر : 13343
دیدگاه‌ها برای کاهش ۹ درصدی اهدای خون در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1396 - 15:44
-

کاهش ۹ درصدی اهدای خون در سبزوار

سبزواریان: رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: به سبب کمبود پزشک، فضا و تجهیزات امسال اهدای خون در سبزوار۹ درصد کاهش داشت. پرستو جمیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: اکنون کمبود پزشک و فضای فیزیکی منجر به کاهش ساعات خون گیری و افزایش مدت انتظار مراجعان شده است. وی ادامه

سبزواریان: رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: به سبب کمبود پزشک، فضا و تجهیزات امسال اهدای خون در سبزوار۹ درصد کاهش داشت.

پرستو جمیلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: اکنون کمبود پزشک و فضای فیزیکی منجر به کاهش ساعات خون گیری و افزایش مدت انتظار مراجعان شده است.

وی ادامه داد: در چهار ماه گذشته ۴۳۶۱ نفر موفق به اهدای خون در این شهرستان شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش دارد.

جمیلی گفت: در این مدت ۵۲۸۱ نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد ۴۳۶۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

جمیلی ادامه داد: از این تعداد ۲۴۵۷ نفر اهدا کننده مستمر خون هستند که ۵۶ درصد اهداکنندگان را شامل می‌شوند.

رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار عنوان کرد: از تعداد اهدا کنندگان خون ۲۶۲ نفر بانوان هستند که ۶ درصد از جمعیتت اهداکنندگان خون را تشکیل می دهند.

وی افزود: در چهار ماهه گذشته ۶۳۳۲ واحد خون از بیمارستان‌ها درخواست شد که ۶۰۰۴ واحد آن تامین شد و این تعداد درخواست نسبت به مدت مشابه ۱۶ درصد افزایش داشت.

جمیلی اظهار کرد: در سه ماهه گذشته نیز ارسال فراورده‌های خونی شامل خون، پکسل و پلاسمای تازه منجمد شده از این شهرستان به پایگاه انتقال خون خراسان‌رضوی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی به احداث ساختمان جدید پایگاه انتقال خون این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته هشت میلیارد ریال برای احداث این ساختمان اختصاص یافت.

رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: احداث ساختمان جدید انتقال خون در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ متر مربع نیز هم اکنون به سبب نبود اعتبارات متوقف مانده است.

جمیلی گفت: ساختمان فعلی پایگاه انتقال خون سبزوار با ۴۱۰ متر زیر بنا در سال ۱۳۷۸ احداث شده که به دلیل افزایش تعداد مراجعان پاسخگوی نیاز مردم نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.