کد خبر : 4647
دیدگاه‌ها برای ایجاد ۵ گلخانه جدید در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1393 - 17:21
-

ایجاد ۵ گلخانه جدید در سبزوار

سبزواریان: ۵ واحد گلخانه‌ای جدید با مساحتی معادل ۱۸ هزار مترمربع در سبزوار در دست ساخت است. به گزارش اطلاعات، مدیر جهادکشاورزی سبزوار با اعلام این مطلب افزود: اکنون ۹ واحد گلخانه‌ای به مساحت ۲۵ هزار مترمربع در این شهرستان فعال است که در ۸۵۰ مترمربع آن کشت هیدروپونیک و در بقیه آن کشت خاکی

golkhane01سبزواریان: ۵ واحد گلخانه‌ای جدید با مساحتی معادل ۱۸ هزار مترمربع در سبزوار در دست ساخت است.

به گزارش اطلاعات، مدیر جهادکشاورزی سبزوار با اعلام این مطلب افزود: اکنون ۹ واحد گلخانه‌ای به مساحت ۲۵ هزار مترمربع در این شهرستان فعال است که در ۸۵۰ مترمربع آن کشت هیدروپونیک و در بقیه آن کشت خاکی انجام می‌شود.

وی گفت: کشت این واحدها شامل انواع سبزی و صیفی‌جات با اولویت کشت خیار است. همچنین مسئول باغبانی جهادکشاورزی سبزوار سطح هریک از این گلخانه‌ها را بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: تولید محصولات گلخانه‌ای شهرستان سالانه حدود ۱۰۰۰ تن خیار است.

مهندس سید مرتضی سعیدی شهری افزود: به ازای مصرف یک لیتر آب در ثانیه در هر هکتار کشت خیار غیرگلخانه‌ای ۲۰ تا ۲۲ تن خیار تولید می‌شود در صورتی که در گلخانه‌های خاکی تولید خیار به ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن می‌رسد و در گلخانه‌های هیدروپونیک به دلیل این که ۵۰ درصد کارآیی آب افزایش می‌یابد به ازای مصرف نیم لیتر آب در ثانیه برای یک هکتار بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن خیار تولید می‌شود.وی گفت: ساخت گلخانه برای تولید محصولات در خارج از فصل و افزایش کارایی مصرف آب به یکی از سودمندترین بخش‌های کشاورزی تبدیل شده است که برای ساخت هر مترمربع گلخانه کشت خاکی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان و هر مترمربع گلخانه کشت هیدروپونیک ۳۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.