تاریخ انتشار : شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 22:23
-

ماجرای زمینِ هلال احمر چه شد؟

مطالبه‌گری و پاسخگویی با نصبِ بنر و درجِ شعار در چهارراهِ دادگستری فراهم نمی‌شود! با سخنرانی و خطابه‌های آتشین هم ایجاد نمی‌شود

متأسفانه با وجودِ آن‌که بسیاری از مسئولان، مدام در موردِ «مطالبه‌گری» و «شفافیت» شعار می‌دهند، در عمل، شاهدِ رفتارِ پاسخگوی آنان نیستیم. سالِ گذشته مسائلی در مورد ادارۀ پستِ سبزوار مطرح شد که هیچ‌گاه هیچ‌کدام از مسئولانِ شهر، در مقامِ پاسخگویی به آن برنیامدند! با وجود مطالبه‌گری رسانه‌ها و نظرات مردمی (کامنت‌ها) که بارها بر آن مطالبات صحه می‌گذاشت، ندیدیم که مسئولان و مدیرانِ اجرایی یا نظارتی، مدیرِ پست را ملزم با پاسخگویی به افکار عمومی کنند!

در مقوله‌ای جدیدتر، مسئلۀ فروشِ یکی از زمین‌های متعلق به هلال احمر سبزوار جهت تأمین بدهیِ هلال احمرِ مشهد مطرح شد که باز هم جز یک جوابیۀ کلی و تهی از معنا، هیچ پاسخگویی انجام نشد! رفتارهایی این‌چنین با آن شعارها در تناقض است. اگر قرار به پاسخگویی است، همه باید پاسخگو باشند: از نمایندگان مجلس تا فرمانداران، تا رئیس دانشگاه‌ها و شهرداران و تمامِ مدیران!

مطالبه‌گری و پاسخگویی با نصبِ بنر و درجِ شعار در چهارراهِ دادگستری فراهم نمی‌شود! با سخنرانی و خطابه‌های آتشین هم ایجاد نمی‌شود! مسئولانِ مدعی که از مردم توقع دارند تمایز مطالبه‌گری و انتقاد را از عناد و اعتراضات غیرقانونی بشناسند و صفِ خود را از صفِ دشمنان جدا سازند، بهتر است در عمل هم دستگاه‌ها را ملزم به پاسخگویی کنند.

کارِ سختی هم ندارد، مدیرِ ادارۀ پست و مدیرِ هلال احمر را ملزم به برگزاری نشستِ خبری کنند تا هر رسانه با توجه به دایرۀ مخاطبانِ خود، پرسش‌های افکار عمومی را بپرسد. نشست‌های خبری و پرسش‌گریِ رسانه‌ها نباید منحصر به نمایندگان، شوراهای شهر، فرمانداران و شهرداران باشد! حدود ۴۰ اداره و دستگاهِ عظیم در شهرستان‌های غربِ خراسان رضوی هستند که می‌توانند در قالبِ نشست‌های خبریِ حداقل سالانه، به پرسش‌های افکار عمومی پاسخ دهند!

پاسخگویی با شعارِ تنها عملی نمی‌شود! لطفاً مصداقی عمل کنید: پاسخِ شما در مورد زمینِ هلال احمر چیست؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.