کد خبر : 1656
دیدگاه‌ها برای تخلف رانندگی سرنخ یک قتل پیچیده مسلحانه بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1393 - 10:50
-

تخلف رانندگی سرنخ یک قتل پیچیده مسلحانه

سبزواریان.کام: راز قتل مسلحانه کشاورز قوچانی در حالی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی فاش شد که سرنخ این پرونده جنایی از «خط ویژه» سبزوار پیگیری شد. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته با تشریح جزئیات این جنایت مخوف، به خراسان گفت: سوم مرداد پرونده ای در پلیس آگاهی قوچان مطرح شد که محتویات

qatl-02سبزواریان.کام: راز قتل مسلحانه کشاورز قوچانی در حالی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی فاش شد که سرنخ این پرونده جنایی از «خط ویژه» سبزوار پیگیری شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته با تشریح جزئیات این جنایت مخوف، به خراسان گفت: سوم مرداد پرونده ای در پلیس آگاهی قوچان مطرح شد که محتویات آن نشان می داد مرد ۴۳ ساله ای که در بخش کشاورزی فعال است برای حل اختلافات با یکی از آشنایانش سوار خودروی سانتافه شده و به مقصد چناران حرکت کرده است، اما دیگر به منزل بازنگشته است و خانواده اش نیز اطلاعی از وی ندارند.
سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: در حالی که تحقیقات کارآگاهان آگاهی قوچان با صدور دستوراتی از سوی قاضی رضازاده (قاضی شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب قوچان) درباره سرنوشت مرد ۴۳ ساله آغاز شده بود، ظهر روز بعد، ماموران راهنمایی و رانندگی سبزوار خودروی سانتافه ای را به خاطر تخلف رانندگی در «خط ویژه» متوقف کردند.
راننده ۳۵ ساله در حالی که همسر و ۲ فرزند خردسالش را از خودروی مذکور پیاده می کرد، به بهانه بیماری همسرش و برای دریافت دارو به سمت داروخانه ای رفت که در همان نزدیکی بود. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: هنگامی که افسر راهنمایی مشغول اعمال قانون بود، اعضای خانواده راننده نیز به بهانه استراحت به طرف فضای سبز رفتند اما مامور راهنمایی وقتی از آمدن راننده، مایوس شد به سوی داروخانه رفت و متوجه شد که راننده سانتافه با صحنه سازی از داخل داروخانه فرار کرده است. این موضوع ظن مامور را برانگیخت و بدین ترتیب خودروی مذکور مورد بازرسی قرار گرفت.

qatl-03سرهنگ بیدمشکی با اشاره به این که در بازرسی از خودرو یک قبضه سلاح شکاری، بیل، کلنگ، مدارک شناسایی و پتوی خون آلود کشف شد، خاطرنشان کرد: با پیدا شدن لوازم مذکور، احتمال وقوع یک جنایت قوت گرفت و دقایقی بعد کارآگاهان پلیس آگاهی سبزوار وارد ماجرای «توقف سانتافه در خط ویژه» شدند که با بررسی های فنی و اطلاعاتی هویت راننده فراری نیز به دست آمد.

وی اضافه کرد: با استعلام سوابق خودرو و همچنین بررسی مدارک به دست آمده، مشخص شد که خودروی مذکور متعلق به فردی است که شب قبل، گم شدن او به پلیس قوچان گزارش شده بود. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی افزود: با توجه به درگیر شدن کارآگاهان ۳ شهر در ماجرای گم شدن کشاورز متمول، این پرونده به اداره جنایی پلیس آگاهی استان ارسال شد تا تحقیقات به صورت متمرکز و منسجم ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر اهمیت موضوع و با تدابیری که از سوی سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی به پلیس آگاهی ابلاغ شد، گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی به سرپرستی سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی، مامور رسیدگی به این پرونده شدند و بدین ترتیب سرنخ «خط ویژه» در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ردیابی های اطلاعاتی که با شگردهای پلیسی انجام شد نشان می داد که راننده فراری ۳۵ساله در حال تغییر مخفیگاه های خود در شهرهای رشت و تهران است. این در حالی بود که در همین زمان راننده فراری با شیوه خاصی با خانواده فرد مفقود شده چندین نوبت تماس گرفت و به آن ها گفت: من او را نکشته ام ولی او با شلیک گلوله مجروح شده است اگر او را زنده می خواهید باید چند میلیون تومان برای مداوایش بپردازید. سرهنگ حسین بیدمشکی در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی های فنی و همچنین ارائه آموزش های لازم از سوی کارآگاهان به خانواده فرد فقدانی، کارآگاهان را در ایام تعطیلات اخیر که ترافیک سنگینی نیز در جاده ها حاکم بود به سمت شمال کشور کشاند ولی او باز هم مخفیگاه خود را تغییر داده بود به همین منظور گروهی از کارآگاهان اداره جنایی و عملیات ویژه آگاهی در چند عملیات ترکیبی که طی روزهای گذشته انجام شد حلقه محاصره را تنگ تر کردند و با شگردی خاص او را دوباره به مخفیگاه رشت کشاندند تا این که کارآگاهان یازدهم مرداد و در یک عملیات غافلگیرانه، وی را به همراه اعضای خانواده اش در رشت دستگیر و به مشهد منتقل کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که متهم مذکور چاره ای جز بیان حقیقت نداشت در بازجویی ها اعتراف کرد: آن روز «ع-الف» را به بهانه ای و به خاطر اختلافاتی که با او داشتم به زمین های کشاورزی اطراف چناران کشاندم و در حضور همسر و فرزندانم گلوله ای به پایش شلیک کردم. سپس پتو را دور پیکر غرق در خون او پیچیدم و قصد داشتم او را با خودرو به مخفیگاهی در اطراف چناران ببرم و با او تسویه حساب کنم اما او به دلیل خونریزی شدید در مسیر جان سپرد. در همین حال به طرف جاده قدیم قوچان رفتم و جسد او را در نزدیکی روستایی اطراف سبزوار داخل چاهی انداختم و روی آن را نیز کاملا با خاک پوشاندم.
بعد از آن هم به همراه اعضای خانواده ام در حال عبور از سبزوار بودیم که پلیس راهنمایی ما را متوقف کرد و من به بهانه بیماری همسرم و تهیه دارو از آن جا گریختم.

سرهنگ بیدمشکی یادآور شد: متهم این پرونده جنایی در ادامه اعترافاتش گفت: پس از این ماجرا همسرم با تهیه مقداری پول از شهروندان سبزواری و به همراه ۲ فرزندم به مشهد فرار کرد که در آن جا من با او تماس گرفتم و آن ها در تهران به من ملحق شدند. این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر این که کارآگاهان در روزهای تعطیل ۵ بار برای دستگیری متهمان فراری به تهران و رشت اعزام شدند، خاطرنشان کرد: در پی اعترافات متهمان، امروز (روز گذشته) نیروهای آتش نشانی جسد کشاورز قوچانی را از داخل چاه در حالی بیرون کشیدند که تحقیقات گروه بررسی صحنه جرم اعزامی از مشهد نشان می داد آثار گلوله روی بدن مقتول که دچار فساد نعشی شده بود وجود دارد و بدین ترتیب راز یک جنایت مسلحانه مخوف با صدور دستورات قاطع قضایی و تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی فاش شد.

وی در پایان افزود: تحقیقات برای کشف زوایای پنهان این پرونده جنایی در حالی ادامه دارد که متهم این پرونده ۳ زن دارد و او جنایت مذکور را در حضور همسر دوم خود که باردار است و ۲ پسر خردسالش مرتکب شده است. وی تصریح کرد: این عملیات با تدابیر فرمانده انتظامی استان و محوریت کارآگاهان جنایی استان در پی همکاری شهرهای قوچان، چناران و سبزوار انجام شد که بررسی زوایای مختلف این پرونده ادامه دارد.

توصیه می شود: گزارش یک ماجرای پلیسی در خیابان تاریخی بیهق سبزوار + عکس(اسرارنامه)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.