کد خبر : 1661
دیدگاه‌ها برای چرا مصوبه تغییر نام شهر نقاب به شهر جوین اجرا نمی شود؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1393 - 11:01
-

چرا مصوبه تغییر نام شهر نقاب به شهر جوین اجرا نمی شود؟

با وجود مصوبه شورای اسلامی شهر نقاب در دوره سوم شورای اسلامی این شهر و تایید آن در کمیته انطباق فرمانداری جوین در مورد تغییر نام شهر «نقاب» به شهر «جوین»، و نیز تصویب این تغییر نام در شورای اداری استان در چند سال گذشته، تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسئولان شهرستانی و استانی و

joveyn_mapبا وجود مصوبه شورای اسلامی شهر نقاب در دوره سوم شورای اسلامی این شهر و تایید آن در کمیته انطباق فرمانداری جوین در مورد تغییر نام شهر «نقاب» به شهر «جوین»، و نیز تصویب این تغییر نام در شورای اداری استان در چند سال گذشته، تاکنون هیچ اقدامی از سوی مسئولان شهرستانی و استانی و کشوری در مورد این مصوبه انجام نشده است.

«احمد ناصحی » یکی از معتمدان و فرهنگیان شهر نقاب با انتقاد از اجرا نشدن مصوبه تغییر نام شهر نقاب به شهر جوین، به نسیم جوین گفت: با گذشت بیش از ۷ سال از ارتقای بخش جوین به شهرستان جوین، برخی از مسوولان و مردم همچنان از عنوان شهرستان نقاب در تابلو اداره و مکاتبات خود استفاده می کنند!

وی اظهار داشت: دوگانگی عنوان شهرستان جوین در اذهان عمومی یکی از موارد نارضایتی بسیاری از شهروندان جوینی از این تعابیر دوگانه عنوان شهرستان است.

«رضا ملایجردی» دیگر شهروند فرهنگی این شهرستان نیز گفت: بسیاری از شهروندان جوینی در محاورات و مکاتبات رسمی و غیر رسمی خود تعابیر دوگانه ای همچون شهرستان نقاب و شهر جوین در مورد شهرستان جوین دارند. به طوری که حتی بسیاری از بانک های شهرستان جوین با عنوان شهرستان جوین بیگانه بوده و با عنوان شعبه «نقاب» معرفی می شوند .

«عباس آبادی» یکی دیگر از فرهنگیان این شهرستان نیز با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان گذشته حتی در زیر نویس اوقات شرعی شهرستان های استان در تلویزیون استانی، افق شرعی شهرستان جوین با عنوان «نقاب» اعلام می شد، گفت: مردم از تعابیر شهرستان« نقاب» به جای شهرستان «جوین » که به غلط توسط برخی از افراد حقیقی و حقوقی عنوان می شود ناراحتند.

وی با انتقاد از دوگانگی عنوان شهرستان با اسم مرکز شهرستان، اظهار داشت: این دوگانگی عنوان شهرستان در بسیاری از مواقع موجب سردرگمی مسافران و رانندگان در مسیر عبور از محور های این شهرستان می شود. به طوری که برخی می گویند: شهرستان جوین کجاست؟ آیا «نقاب» همان جوین است؟

هماهنگ نبودن عنوان شهرستان جوین با مرکزیت آن، موجب دوگانگی در مکاتبات و ابهام در معرفی آن برای مردم و مسئولان درشهرستان و استان و کشور شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر نقاب نیز در مورد سوال خبرنگار نسیـم جـویـن در مورد این مصوبه تغییر نام گفت: بزودی با بررسی سابقه این مصوبه در شورای شهر و استان، پی گیر این مطالبه فرهنگی شهروندان می شویم .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.