کد خبر : 9036
دیدگاه‌ها برای جهان عدم دسترسی ایران به فناوری هسته‌ای را قبول نمی‌کند بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 تیر 1394 - 20:08
-

جهان عدم دسترسی ایران به فناوری هسته‌ای را قبول نمی‌کند

شرق: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته در کنفرانسی خبری به سؤال‌هایی در مورد توافق هسته‌ای با ایران پاسخ داد. او در قسمتی از این کنفرانس گفت: «با وجود توافق هسته‌ای همچنان اختلافات جدی با ایران داریم». او ادامه داد: «این توافق کشور ما و جهان را امن‌تر می‌کند. اگر ما خردمندانه انتخاب نکنیم، من

شرق: «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا شب گذشته در کنفرانسی خبری به سؤال‌هایی در مورد توافق هسته‌ای با ایران پاسخ داد.

او در قسمتی از این کنفرانس گفت: «با وجود توافق هسته‌ای همچنان اختلافات جدی با ایران داریم».

او ادامه داد: «این توافق کشور ما و جهان را امن‌تر می‌کند. اگر ما خردمندانه انتخاب نکنیم، من باور دارم که نسل‌های آینده به خاطر اینکه اجازه دادیم این فرصت از دست برود ما را به شدت محکوم می‌کنند». او افزود: «برخلاف وضعیت کوبا، ما در حال عادی‌سازی روابط با ایران نیستیم. تماس‌های ما با ایران محدود خواهد بود».

اوباما با بیان اینکه «این توافق ارتباطی به تغییر رفتار ایران ندارد و توافق تنها یک مشکل خاص را حل می‌کند»، مدعی شد: «مخالفت با این توافق به این علت که این امر همه مشکلات را حل نمی‌کند، منطقی نیست. این امر معنایی ندارد. نه نتانیاهو و نه هیچ‌کس از جمهوری‌خواهان گزینه جایگزین بهتری برای توافق ایران ارائه نکرده‌اند».

او افزود: «کسانی که این توافق را بد می‌دانند، خواستار این هستند که ایران به طور مطلق به هیچ فناوری هسته‌ای دسترسی نداشته باشد. این موضوع را نه ایران قبول می‌کرد و نه جامعه جهانی». رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «برای حل مسئله هسته‌ای ایران دو راه بیشتر وجود نداشت؛ یا مذاکره یا جنگ. هیچ‌یک از منتقدان گزینه بهتری پیشنهاد نمی‌دهد».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.