کد خبر : 31209
دیدگاه‌ها برای خسارت تگرگ به کشاورزان خوشاب خراسان رضوی به ۱۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 اردیبهشت 1401 - 17:37
-

خسارت تگرگ به کشاورزان خوشاب خراسان رضوی به ۱۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: میزان خسارت کشاورزان خوشاب در استان خراسان رضوی بر اثر تداوم بارش تگرگ طی روزهای گذشته به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. ابراهیم رودسرابی افزود: بر اثر بارش تگرگ در برخی مناطق این شهرستان و نیز وقوع سیلاب خسارت زیادی به باغات پسته و انگور و

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: میزان خسارت کشاورزان خوشاب در استان خراسان رضوی بر اثر تداوم بارش تگرگ طی روزهای گذشته به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

ابراهیم رودسرابی افزود: بر اثر بارش تگرگ در برخی مناطق این شهرستان و نیز وقوع سیلاب خسارت زیادی به باغات پسته و انگور و مزارع گندم جو و قنوات خوشاب وارد شده است.

وی با بیان این‌که تنها پنج درصد از مزارع و باغ‌های این شهرستان زیر پوشش بیمه کشاورزی هستند، اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، حوادث غیرمترقبه و خسارت‌های وارده، بیمه کردن محصولات کشاورزی کمک بزرگی برای جبران خسارات کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: استفاده از دستگاه‌های ضد تگرگ خسارت ناشی از این پدیده را کاهش می‌دهد که با وجود پرداخت تسهیلات خرید دستگاه‌های ضد تگرگ، این موضوع از سوی کشاورزان مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.