کد خبر : 6992
دیدگاه‌ها برای سازمان‌ملل: نوروز فرصتی استثنایی برای جشن گرفتن تنـوع فرهنگی بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 29 اسفند 1393 - 13:05
-

سازمان‌ملل: نوروز فرصتی استثنایی برای جشن گرفتن تنـوع فرهنگی

خرداد نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی نوروز، ۲۱ مارس ۲۰۱۵ برابر با ۱ فروردین ۱۳۹۴گفت گرامیداشت سالانه نوروز فرصتی استثنایی برای مردم است تا با ملحق شدن به یکدیگر تنوع فرهنگی، گفتگو و احترام متقابل را جشن بگیرند. به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، بان کی

خرداد نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی نوروز، ۲۱ مارس ۲۰۱۵ برابر با ۱ فروردین ۱۳۹۴گفت گرامیداشت سالانه نوروز فرصتی استثنایی برای مردم است تا با ملحق شدن به یکدیگر تنوع فرهنگی، گفتگو و احترام متقابل را جشن بگیرند.

به گزارش مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، بان کی مون در این پیام تاکید کرده است: نوروز لحظه اتحاد و همبستگی در درون و درمیان جوامع است که تمام این موارد در زمان درگیری و تفرقه اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

وی افزوده است: نوروز امسال معنای ویژه ای دارد زیرا سازمان ملل متحد تلاش می کند تصویر نوینی از آینده پایدارارائه دهد و توافق اقلیمی جهانی مفیدی تصویب کند؛ این اولویت ها برای ۲۰۱۵ در راستای جوهره نوروز است که هماهنگی با طبیعت و تمامی مردم برای پرورش همکاری جهت صلح پایدار را ترویج می کند.

در بخش دیگری از پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسبت آغاز سال جدید خورشیدی آمده است: این مراسم باستانی سال نو هم زمان است با آغاز بهار، که موجب تجلی سنت ها، مراسم و جشن های پربار در جوامع غربی، مرکزی و جنوبی آسیا تا قفقاز، بالکان و سایر مناطق می شود.

نوروز در متن فهرست منتخب میراث فرهنگی غیر ملموس بشریت، ذیل کنوانسیون یونسکو برای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس ثبت شده است.

بان کی مون در پایان این پیام نوشته است: اینجانب جشن هایی سرشار از شادی و صلح برای همه آرزو دارم. امید است جوهره نوروزدرسراسر سال زنده بماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.