کد خبر : 9297
دیدگاه‌ها برای شناسایی ۴۹۰ معلول در شهرستان جوین بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 مرداد 1394 - 19:00
-

شناسایی ۴۹۰ معلول در شهرستان جوین

سبزواریان: رییس اداره بهزیستی جوین گفت : ۴۹۰ معلول با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در این شهرستان شناسایی شده اند. کاظم شبانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این معلولان در ۱۷ روستای بخش های مرکزی و عطاملک این شهرستان که حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارند شناسایی شده اند. وی

سبزواریان: رییس اداره بهزیستی جوین گفت : ۴۹۰ معلول با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در این شهرستان شناسایی شده اند.

کاظم شبانی در گفت و گو با ایرنا افزود: این معلولان در ۱۷ روستای بخش های مرکزی و عطاملک این شهرستان که حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت دارند شناسایی شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ درصد روستاهای جوین زیرپوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفته اند اظهار کرد: طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی تا پایان شهریور ماه امسال صد در صد روستاهای این شهرستان زیرپوشش این طرح قرار می گیرند.

وی با اشاره به فعال بودن شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه در جوین ادامه داد: برای اجرای این طرح ۱۳ نفر به عنوان تسهیلگر محلی (توان یار) و میانی با اداره بهزیستی جوین همکاری می کنند.

رییس اداره بهزیستی جوین گفت: در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه سعی می شود مشکلات معلول با مشارکت جامعه ای که در آن زندگی می کند برطرف شود.

شبانی افزود: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه رویکرد مشارکتی با همکاری معلول، خانواده وی، دهیاری ها، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، پایگاه و مراکز بهداشت و بهزیستی دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح معلولان پس از شناسایی نیازسنجی می شوند ادامه داد: آموزش، مناسب سازی منازل، اشتغالزایی و حمایت های اجتماعی و اقتصادی از خدماتی است که به این معلولان داده شده است.

رییس اداره بهزیستی جوین اظهار کرد: در اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه پنج سالمند بیش از ۶۰ سال، معلول و بی سرپرست در این شهرستان شناسایی شده اند که به مراکز سالمندان سبزوار معرفی شده اند.

هم اکنون یکهزار و ۲۰۰ مددجو زیرپوشش اداره بهزیستی جوین هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.