کد خبر : 9799
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 شهریور 1394 - 18:20
-

صرفه جویی یک ساعت آزادراه سبزوار – مشهد در زمان سفر

سبزواریان: معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن سبزوار گفت:‌ در راستای حفظ حقوق شهروندی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی، ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر طراحی و ساخته‌ می‌شود که راحتی و آسایش مردم در بهره‌برداری از این خط‌آهن را به همراه خواهد داشت. به گزارش ایلنا، علی نورزاد

sabzevar-norzadسبزواریان: معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه‌آهن سبزوار گفت:‌ در راستای حفظ حقوق شهروندی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی، ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر طراحی و ساخته‌ می‌شود که راحتی و آسایش مردم در بهره‌برداری از این خط‌آهن را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علی نورزاد در سفر به استان خراسان رضوی در بازدید از اتصال شهر سبزوار به شبکه ریلی گفت: راه‌آهن اتصالی سبزوار به شبکه ریلی کشور از ایستگاه سلطان‌آباد منشعب و به شهر سبزوار متصل می‌شود. این ایستگاه تشکیلاتی بوده و در آینده به منظور اتصال مسیر خلیل‌آباد- کاشمر- سبزوار طراحی‌ می‌شود.

نورزاد با اشاره به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر در تا در بودن شبکه ریلی تاکید کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی و همچنین سهولت دسترسی شهروندان به شبکه ریلی، ایستگاه راه‌آهن سبزوار در داخل شهر طراحی‌ می‌شود که راحتی و آسایش مردم در بهره‌برداری از این خط‌ آهن را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به طول ۴۵ کیلومتری این خط‌ آهن افزود: عملیات زیرسازی این طرح از سال ۹۰ آغاز شده که با توجه به محدودیت منابع مالی حدود ۱۵ کیلومتر از زیرسازی این مسیر با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد انجام شده است و ۱۵ کیلومتر دیگر مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصد در حال احداث است.

نورزاد با اشاره به هزینه‌های ارزیابی و آزادسازی مسیر و همچنین تهیه مصالح به منظور اجرای تقاطع‌های موجود اظهار داشت: برای اجرای این طرح تا کنون ۹۷ میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود برای اتمام آن به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از روند احداث آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار – نیشابور – مشهد گفت: این بخش از آزادراه حرم تا حرم حدفاصل سبزوار تا مشهد به طول ۲۲۳ کیلومتر با هدف اتصال شبکه آزادراهی به مشهد مقدس و تکمیل بخش دیگری از کریدور بین‌المللی شرق به غرب آغاز شده است.

وی احداث این آزادراه را گام دیگری در مشارکت دولت و بخش خصوصی دانست و عنوان کرد: این آزادراه با مشارکت ۳۰ درصدی دولت و ۷۰ درصدی بخش خصوصی احداث می‌شود که دوران مشارکت آن۲۴ سال شامل ۴ سال مطالعه و ساخت و ۲۰ سال بهره برداری است.

نورزاد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می شود روزانه ۵ هزار و ۶۰۰ تردد در سال ۱۳۹۸، ۹ هزار و ۲۰۰ تردد در سال ۱۴۰۸ و ۱۵ هزار تردد روزانه در سال ۱۴۱۸ از این مسیر صورت گیرد.معاون وزیر راه و شهرسازی کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر، ۶۰ دقیقه‌ای زمان سفر، ۵۰۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین و گازوییل و در مجموع صرفه‌جویی اقتصادی معادل ۱۸ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال را از مزایای احداث این آزادراه برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۵:۲۷

سلام

اتفاقا به نظر من اگر مسئولان اینده نگر باشند باید ایستگاه (اگر بالاخره بعد از ۵۰ سال راه اهن سبزوار درست بشود) با یک فاصله منطقی خارج شهر ساخته شود. به چند دلیل:
– اگر بخواهیم یک ایستگاه پیشرفته و به روز و آبرومندی بسازیم زمین وسیعی می خواهد که همه امکانات لازم برای ایستگاه در آن دیده شود چنین زمین وسیعی داخل شهر نداریم بنابراین ایستگاه باید بیرون شهر اما با یک فاصله منطقه ساخته شود. ایستگاه نیشابور با ببینید که حالا داخل شهر قرار گرفته است و چه وضعی دارد.
۲- ایستگاه گاه به روز و پیشرفته دیگر فقط محل سوار و پیاده کردن مسافر نیست بلکه بسیاری امکانات جانبی فرهنگی و غیره می خواهد که چنین فضایی در داخل شهر نداریم.
۳- ساخت ایستگاه در شهر یعنی این که ریل وارد شهر شود و برای این باید بخش های قابل توجهی از مناطق مسکونی تخریب و بازسازی شود که این هم هزینه بر است و هم زمان زیادی می گیرد و کار را عقب می اندازد. بویژه که اگر این خط ریل بخواهد ادامه هم داشته باشد باز مشکل بدتر می شود.
۴- ایستگاه سبزوار ان شا لله اگر بالاخره راه اندازی شود قرار است مسافران کل منطقه سبزوار را جوابگو باشد اگر ایستگاه داخل شهر باشد کلی مشکلات جانبی دارد که قابل پیش بینی نیست. علاوه بر این که این ایستگاه قرار است یک ایستگاه تجاری منطقه سبزوار هم باشد و جوابگوی بخش باری و تجاری هم باشد و این کلی فضا و مسائل جانبی دارد که در داخل شهر چنین چیزی امکان پذیر نیست.
۵- ایستگاه داخل شهر غیر از بحث حمل و نقل مسافر هیچ مزیتی ندارد بلکه کلی مشکلات دارد. بحث مسافر را هم به راحتی با یک خط اتوبوس و تاکسی می شود حل کرد. اما مشکلات ایستگاه داخل شهر به این راحتی ها قابل حل نیست.
پس مسولان و نمایندگان محترم فریب ظاهر داخل شهر بودن ایستگاه را نخورند و آینده نگر باشند و منطقی تصمیم بگیرند.

ناشناس چهارشنبه , ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۵:۳۲

– هر چند همه این ها بیشتر تبلیغاتی است و حالا حالاها و شاید تا دو سه سال دیگر از ره آهن خبری نیست اما آیا چنین جایی برای احداث راه آهن در داخل شهر داریم؟ مسئولان لطفا منطقی و کارشناسی شده تصمیم بگیرند تا دوباره کاری نشه که چند سال بعد مجبور باشیم دوباره ایستگاه را عوض کنیم. فضای احساسی و تبلیغی و انتخاباتی را کنار بگذارند و درست تصمیم بگیرند.

نظرات بسته شده است.