سلام
اتفاقا به نظر من اگر مسئولان اینده نگر باشند باید ایستگاه (اگر بالاخره بعد از ۵۰ سال راه اهن سبزوار درست بشود) با یک فاصله منطقی خارج شهر ساخته شود. به چند دلیل:
– اگر بخواهیم یک ایستگاه پیشرفته و به روز و آبرومندی بسازیم زمین وسیعی می خواهد که همه امکانات لازم برای ایستگاه در آن دیده شود چنین زمین وسیعی داخل شهر نداریم بنابراین ایستگاه باید بیرون شهر اما با یک فاصله منطقه ساخته شود. ایستگاه نیشابور با ببینید که حالا داخل شهر قرار گرفته است و چه وضعی دارد.
۲- ایستگاه گاه به روز و پیشرفته دیگر فقط محل سوار و پیاده کردن مسافر نیست بلکه بسیاری امکانات جانبی فرهنگی و غیره می خواهد که چنین فضایی در داخل شهر نداریم.
۳- ساخت ایستگاه در شهر یعنی این که ریل وارد شهر شود و برای این باید بخش های قابل توجهی از مناطق مسکونی تخریب و بازسازی شود که این هم هزینه بر است و هم زمان زیادی می گیرد و کار را عقب می اندازد. بویژه که اگر این خط ریل بخواهد ادامه هم داشته باشد باز مشکل بدتر می شود.
۴- ایستگاه سبزوار ان شا لله اگر بالاخره راه اندازی شود قرار است مسافران کل منطقه سبزوار را جوابگو باشد اگر ایستگاه داخل شهر باشد کلی مشکلات جانبی دارد که قابل پیش بینی نیست. علاوه بر این که این ایستگاه قرار است یک ایستگاه تجاری منطقه سبزوار هم باشد و جوابگوی بخش باری و تجاری هم باشد و این کلی فضا و مسائل جانبی دارد که در داخل شهر چنین چیزی امکان پذیر نیست.
۵- ایستگاه داخل شهر غیر از بحث حمل و نقل مسافر هیچ مزیتی ندارد بلکه کلی مشکلات دارد. بحث مسافر را هم به راحتی با یک خط اتوبوس و تاکسی می شود حل کرد. اما مشکلات ایستگاه داخل شهر به این راحتی ها قابل حل نیست.
پس مسولان و نمایندگان محترم فریب ظاهر داخل شهر بودن ایستگاه را نخورند و آینده نگر باشند و منطقی تصمیم بگیرند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲