کد خبر : 29507
دیدگاه‌ها برای فرماندار سبزوار بر شناسایی موارد فرار مالیاتی تاکید کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 12:07
-

فرماندار سبزوار بر شناسایی موارد فرار مالیاتی تاکید کرد

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: برای افزایش درآمد پایدار ملی و عدالت در پرداخت مالیات باید موارد فرار مالیاتی شناسایی شوند. سیدمجتبی علوی مقدم روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره دارایی و امور مالیاتی سبزوار افزود: باید از طریق فعالیت نظام‌مند زمینه شناسایی افرادی که بیشترین گردش اقتصادی را دارند و مالیات پرداخت نمی کنند مشخص شود. وی

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: برای افزایش درآمد پایدار ملی و عدالت در پرداخت مالیات باید موارد فرار مالیاتی شناسایی شوند.

سیدمجتبی علوی مقدم روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره دارایی و امور مالیاتی سبزوار افزود: باید از طریق فعالیت نظام‌مند زمینه شناسایی افرادی که بیشترین گردش اقتصادی را دارند و مالیات پرداخت نمی کنند مشخص شود.

وی با بیان اینکه عمده مطالبات از نزدیکترین و ضعیف‌ترین افراد وصول می‌شود ادامه داد: برای نمونه کاسبی که تابلو و حرفه مشخص دارد یا کارمندان دولت که در دسترس هستند بطور مشخص و مستمر مالیات دریافت می‌شود.

فرماندار سبزوار گفت: برخی افراد با یک تماس تلفنی میلیاردها ریال پول جابه‌جا می کنند اما بر اثر ضعف برخی ساختارهای اداری و تشکیلات نظام مالیاتی، از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

وی افزود: باید از بسترهای مختلف زمینه‌ای فراهم شود که در کنار گسترش فرهنگ پرداخت مالیات، راههای فرار مالیاتی نیز مسدود شود.

علوی مقدم ادامه داد: انتظار می‌رود در نظام جمهوری اسلامی با اصلاح قوانین و هوشمندسازی، عدالت مالیاتی و شرایط مناسب در وصول مالیات ایجاد شود.

وی گفت: یکی از نارضایتی های  اقشار ضعیف، دریافت مالیات از آنها بابت مشاغلی است که در آن کسب و کار فعالیت نداشته‌اند اما بطور علی‌الحساب و بدون عملکرد مالیات از آنان دریافت می‌شود که باید نسبت به این موضوع دقت بیش‌تری شود.

هم اکنون ۱۸ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.