کد خبر : 3599
دیدگاه‌ها برای فعالیت ۲۶۰ هیات مذهبی با کد شناسایی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 آبان 1393 - 13:42
-

فعالیت ۲۶۰ هیات مذهبی با کد شناسایی در سبزوار

سبزواریان.کام: معاون اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: ۲۶۰ هیات مذهبی دارای کد شناسایی در سطح این شهرستان فعالیت دارند. ‘مهدی برغمدی’ در گفت و گو با ایرنا افزود: در این چارچوب تلاش می شود آیین های سوگواری به دور از آسیبها و انحرافاتی برگزار شوند که اینگونه آیین های مذهبی را تهدید می کند. وی

edu-fatemionسبزواریان.کام: معاون اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: ۲۶۰ هیات مذهبی دارای کد شناسایی در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

‘مهدی برغمدی’ در گفت و گو با ایرنا افزود: در این چارچوب تلاش می شود آیین های سوگواری به دور از آسیبها و انحرافاتی برگزار شوند که اینگونه آیین های مذهبی را تهدید می کند.

وی اظهار داشت: ۱۲ بازرس در ایام محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) بر نحوه برگزاری مراسم سوگواری در سبزوار نظارت دارند.

معاون اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: بازرسان این اداره از اوایل ماه محرم فعال شده و ضمن سرکشی از هیاتهای مذهبی و مراسم سوگواری تذکرات لازم را به آنها می دهند.

وی دسته روی شبانه هیات ها در کوچه ها، حمل علم و همچنین حمل طبل های بزرگتر از یک متر توسط هیات های مذهبی را ممنوع اعلام و بیان کرد: در گردهمایی طلایه داران محرم که در آستانه این ماه با حضور مسوولان هیات های مذهبی سبزوار برگزار گردید شد تذکرات لازم در این خصوص داده شد.

او در ادامه همچنین گفت: ۱۴۰ هیات مذهبی در روزهای تاسوعا، عاشورا و یازدهم محرم با دسته روی در سطح شهر و بقاع متبرکه سبزوار عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) و یارانش ابراز می دارند.

وی افزود: این تعداد هیات با دریافت مجوز دسته روی در سطح شهر و روستاهای سبزوار به سوگواری می پردازند.

معاون اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: همچنین یکصد ایستگاه صلواتی با مجوز این اداره در سطح شهرستان فعال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.